GGS Data i rampljuset
GGS Data i rampljuset
Släpper ny stationär dator med Atom-processor, Nvidia Ion och Ubuntu 9.10 till ett relativt humant pris
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.2 ... eedfetcher
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.2 ... eedfetcher
Re: GGS Data i rampljuset
Verkar kanon till det priset. Undrar hur grafiken är med 1080p?
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Vet inte riktigt hur bra/dålig Ion-processorn är men det lär ju knappast gå att spela upp 1080p-film 

Jo den spelar med lätthet upp full HD.... använder ju sedan nVidias VDPAU teknik för högupplöst uppspelning.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... inux&num=1
9 sidor !!
Verkar vara en mycket trevlig liten burk som GGSData satt ihop !
http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... inux&num=1
9 sidor !!
Verkar vara en mycket trevlig liten burk som GGSData satt ihop !
Så den motsvarar alltså en 9400M? Now we're talking
Kunde bli en utmärkt HTPC av den där burken.
Fan vad jag stör mig på att det inte går att göra nåt roligt med mitt 7800 GS, bara för att det råkar vara ett Nvidia-tusental för gammalt

Fan vad jag stör mig på att det inte går att göra nåt roligt med mitt 7800 GS, bara för att det råkar vara ett Nvidia-tusental för gammalt
Jo det är en utmärkt burk för HTPC.....m!rage skrev:Så den motsvarar alltså en 9400M? Now we're talkingKunde bli en utmärkt HTPC av den där burken.

VDPAU stöds med kort nyare än 8600 kretsen. Alldeles lysande teknik för högupplöst film.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Gunne går från klarhet till klarhet. Jag har själv handlat min laptop, förinstallerat med ubuntu, från GGS-data.
Rekommenderas varmt!
Rekommenderas varmt!
-
Det som saknas är ju en bluray spelarepun skrev:Jo det är en utmärkt burk för HTPC.....m!rage skrev:Så den motsvarar alltså en 9400M? Now we're talkingKunde bli en utmärkt HTPC av den där burken.
Fan vad jag stör mig på att det inte går att göra nåt roligt med mitt 7800 GS, bara för att det råkar vara ett Nvidia-tusental för gammalt![]()
VDPAU stöds med kort nyare än 8600 kretsen. Alldeles lysande teknik för högupplöst film.

- SlamsornasKung
Kul. Jag bara önskar att de kunde släppa en ”billig laptop”-serie också. De är i dyraste laget tycker jag.
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
- Ulsak
hörru, dom är billiga! man får asbra kvalite och kan styra upp lite själv..
-
Jag har en laptop från GGS-Data. Efter ca 2,5 år så började den pipa vid uppstart. Jag får "BIOS checksum error" och "Check date and time". Det fungerar dock att bara ignorera felmeddelandena och trycka F1 för att komma vidare. Jag misstänker att det är ett batteri på moderkortet som är slut (vågar dock inte byta det själv). Ska det inte hålla längre tid än så? Nåja, jag är ändå nöjd med kvaliteten, Datorn håller betydligt bättre kvalitet än de två datorer jag köpte dessförinnan från andra ställen.
- Ulsak
Christian, har du ringt till Gunne och kollat upp det?
- SlamsornasKung
De är säkert prisvärda, men billiga är de icke!Ulsak skrev:hörru, dom är billiga! man får asbra kvalite och kan styra upp lite själv..
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
- Ulsak
jag köper hellre kvalitetsskor för 1500 som håller i 10 år, än billigt skit för 300 som håller ett halvår..om den jämförelsen håller så säljer Gunne "kvalitetsskorna" för 1000kr . Visst det är inte nominellt billigt men...
-
Nej, jag har inte velat besvära honom med det även om han är väldigt hjälpsam eftersom jag har tyckt att det är ett mindre problem och eftersom det inte finns någon garanti kvar på datorn.Ulsak skrev:Christian, har du ringt till Gunne och kollat upp det?