Linpais är en ny distribution.

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Linpais är en ny distribution.

Inlägg av Pink Panther »

Linpais är en ny distribution som har sitt ursprung i Ubuntu. Linpais har nyligen hamnat på DistroWatch waiting list. Den påminner mycket om Ubuntu.se Remix, men vad som skiljer är att Linpais erbjuder mycket mer spel än vad Ubuntu.se Remix har att erbjuda. Det är ett likartad koncept som Ubuntu.se Remix har använt sig av ett bra tag nu , välj själv vad du vill använda dig av. Nästan så identiskt att jag började fundera över ursprunget. En annan stor skillnad är att de erbjuder besökaren en verkligt snygg hemsida som presenterar deras koncept för besökaren.

http://linpais.org/

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Pink Panther

Re: Linpais är en ny distribution.

Inlägg av Pink Panther »

En del kommentarer börjar att komma in på de olika Ubuntu forumen angående Linpais. Linpais har också uppmärksammats av linuxinsiders forum deltagare.

Några slumpvis utvalda kommentarer från forum jag har besökt i dag:

Det tar lite tid att ladda ner, men det värt mödan varje minut.
Super bra, massor av spel.
Tummen upp, ett bra initiativ.

Linpais fick en snabb behandling och godkännande av softpedia Linux ansvariga medarbetare.

Av: Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

Om jag förstått saken rätt så rör det sig alltså mer eller mindre om vanliga Ubuntu, men med massor utav extra program installerade som default?
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

andol skrev:Om jag förstått saken rätt så rör det sig alltså mer eller mindre om vanliga Ubuntu, men med massor utav extra program installerade som default?
Ja! Din slutsats är riktig. Det är som jag skriver första inlägget. Vad jag förstår är det färdig förpackat, användaren behöver inte ha någon kunskaper. Det är färdigkonfigurerat från start. Sedan kan du välja valfritt dataspel för nerladdning. Det skall då funka omedelbart utan några övriga åtgärder av användaren. Rätta mig om jag har fel. Det är identiskt med Ubuntu.se arbetsmetod med Ubuntu.se Remix . Jag tycker faktiskt lite synd om Ubuntu.se att de inte la lite mer fokus på att vidareutveckla och registrera sin remix/distribution. Även om de nu gör samma sak och utökar med flera dataspel. Ubuntu.se Remix kommer att ses nummer två, även om de kanske var först med den metoden rörande Ubuntu. Metoden har prövats på andra distributioner, är inte ur de perspektivet någon nyhet. Ibland gäller det att ha fokus på rätt saker. Det är lätt att lägga sin energi på fel saker.

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
cthulhu

Inlägg av cthulhu »

men när det gäller att spela spel är det inte viktigt att ha rätt drivrutiner för grafikkortet installerade?
är det något som distrubutionen "känner av" automatiskt och installerar eller?
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Pink Panther skrev:
andol skrev:Om jag förstått saken rätt så rör det sig alltså mer eller mindre om vanliga Ubuntu, men med massor utav extra program installerade som default?
Ja! Din slutsats är riktig. Det är som jag skriver första inlägget. Vad jag förstår är det färdig förpackat, användaren behöver inte ha någon kunskaper. Det är färdigkonfigurerat från start. Sedan kan du välja valfritt dataspel för nerladdning. Det skall då funka omedelbart utan några övriga åtgärder av användaren. Rätta mig om jag har fel. Det är identiskt med Ubuntu.se arbetsmetod med Ubuntu.se Remix . Jag tycker faktiskt lite synd om Ubuntu.se att de inte la lite mer fokus på att vidareutveckla och registrera sin remix/distribution. Även om de nu gör samma sak och utökar med flera dataspel. Ubuntu.se Remix kommer att ses nummer två, även om de kanske var först med den metoden rörande Ubuntu. Metoden har prövats på andra distributioner, är inte ur de perspektivet någon nyhet. Ibland gäller det att ha fokus på rätt saker. Det är lätt att lägga sin energi på fel saker.

Pink Panther
Vem säger at vi inte vidare-utveckla den ? Remix 5.0 är på gång men det tar mycket tid att bygga en remix.
Hur menar du "att registrerar" ?

LJ
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

Little John skrev:
Pink Panther skrev:

Pink Panther
Vem säger at vi inte vidare-utveckla den ? Remix 5.0 är på gång men det tar mycket tid att bygga en remix.
Hur menar du "att registrerar" ?

LJ
Fråga 1. Ingen, det var inte så jag menade. Fråga 2. Distrowatch med flera.

Ett bra namn, inte bara Remix 5.0. Få in namnförslag på ert forum, det är något som brukar intressera/engagerar medlemmarna.

Av: Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

cthulhu skrev:men när det gäller att spela spel är det inte viktigt att ha rätt drivrutiner för grafikkortet installerade?
är det något som distrubutionen "känner av" automatiskt och installerar eller?
När det gäller grafikkortet, förutser de nog att de spelintresserade har den kunskapen själva. Sedan beträffande spelen de erbjuder, vet jag inte vilka krav de ställer på sin miljö. Men jag antar att det här är spel med ganska normala eller små krav. Men det fanns ett antal som jag gillade.

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
cthulhu

Inlägg av cthulhu »

Så vad exakt är det som gör denna nya distro så användarvänlig för spelare, jämfört mot ubuntu?
har man installerat grafik och ljud rätt är det väl bara att ladda ner spelet, tutat och köra?

Finns förresten inte Linux Mint redan för de som vill ha bra multimedia förinstallerat?
Användarvisningsbild
Pink Panther

Inlägg av Pink Panther »

cthulhu skrev:Så vad exakt är det som gör denna nya distro så användarvänlig för spelare, jämfört mot ubuntu?
har man installerat grafik och ljud rätt är det väl bara att ladda ner spelet, tutat och köra?

Finns förresten inte Linux Mint redan för de som vill ha bra multimedia förinstallerat?
Vi vänder på ditt resonemang i stället. Vad är det som gör Ubuntu.se Remix så användarvänlig. De båda remixerna bygger på exakt samma koncept. De serverar användaren en paketlösning i en snygg förpackning. Nu är det så med människan att de allra flesta gillar det här, oavsett om det rör sig om teknik eller annat ( ? ). De levererar något som är efterfrågat ibland många användare. Inte har jag påstått något annat än det här i frågan.

Pink Panther
Linux Mint 18 Sarah
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"