Jag ska göra en "manual" rörande hur att ta bort och lägga till program. Detta till en vän som begriper noll av datorer och som har Ubuntu på ett språk som jag inte behärskar. Hon ska avinstallera Firefox för att sen installera om det då det har slutat att fungera. Manualen, i form av bilder, ska sedan sändas med snigelpost.
Jag försöker ta en bild av skärmen när jag har tryckt på "Program" med musen. Menyn öppnar sig men det går inte att få en bild av den.
Det fungerar dock att ta en bild av ett öppet fönster som av Open Office eller andra program.
LÖST Prt Sc - Skärmbild - fungerar inte
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
-
LÖST Prt Sc - Skärmbild - fungerar inte
Senast redigerad av 1 CharlotteM, redigerad totalt 6 gånger.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Prt Sc - Skärmbild - fungerar inte
Under Program - Tillbehör finns programmet: Ta en skärmbild. Där kan man ställa in att ta bilden med fördröjning. Då hinner du till exempel gå in i en meny och visa den innan bilden tas. programmet ger fler möjligheter än PrtScr.
-
Re: Prt Sc - Skärmbild - fungerar inte
Tack Pavel, du är en gentleman. Jag följde ditt tips - och vips - det fungerar.