/mod
- - - -
+1SlamsornasKung skrev:Jag nominerar de redan sittande. Inte för att jag känner dem, utan för att det har blivit trevligare på forumet efter det att de tillträdde. Det måste betyda något.
Ergo;
- TL: Crying Freeman.
TC: Andol.
+1SlamsornasKung skrev:Jag nominerar de redan sittande. Inte för att jag känner dem, utan för att det har blivit trevligare på forumet efter det att de tillträdde. Det måste betyda något.
Ergo;
- TL: Crying Freeman.
TC: Andol.
ZX Spectrum skrev:+1
Meningen med denna tråd är att få förslag på kandidater till dessa två poster, inte inlägg om att man håller med om tidigare förslag.webaake skrev:+1
Jag vill inte "dra ner" tråden på något sätt, men jag blev mycket fundersam över den. Är det så, att våra leaders har aviserat sin avgång,HakanS skrev: Meningen med denna tråd är att få förslag på kandidater till dessa två poster, inte inlägg om att man håller med om tidigare förslag.
Då vi tillträdde den 1:e september, är vår "mandatperiod" över den 28 februari, eftersom det gått sex månader. Det är dags för en ny nomineringsperiod, helt enkelt.Broder Tuck skrev: Jag vill inte "dra ner" tråden på något sätt, men jag blev mycket fundersam över den. Är det så, att våra leaders har aviserat sin avgång,
eller vad?
Du kanske kan förklara varför denna tråd dyker upp. Det skulle kunna vara en god information, till att börja med och borde kanske ha inlett
tråden.
(För övrigt, så känner även jag mig som en +1 och sällar mig till de föregående, i avvaktan på mer information om varför denna nominering
ställs just nu).
Broder Tuck
Det må vara så, att vi har brister i administrationen och om olika regler för hur det hela skall drivas. Men som jag vill minnas de diskussionerRune.K skrev:. . . .
TeamLeader och TeamContact är bara valda för sex månader, det är alltså dags att starta en ny valrörelse.
Det är inget som hindrar att CF och andol blir återvalda vad jag vet.
Håller med Hylas!Hylas skrev:Var kan man hitta info om beslut om mandatperiod? Som jag minns det är det här helt korrekt. HåkanS har rätt.
Hästhandlarfasoner att börja bråka om saker vi kommit överens om! Stryp det i sin linda!
Val varje halvår är alltså vad som gäller för närvarande.En ledning vald av medlemmarna med en TL och en TC som väljs varje halvår.
TL tillsätter sen de befattningar i en ledningsgrupp som behövs kompetensmässigt för att driva ett LoCo, dvs ansvariga för vår kärnverksamhet, tex:
- support
- marknadföring
- administration av webbplats
Vid oenighet i ledningsgruppen har TL utslagsröst och är ytterst ansvarig.
Mycket trist. Jag skulle gärna ha sett både dig och Ulsak i dessa positioner. Det tror jag skulle ha kunnat medföra den "dynamik" till forumet, som det så väl behöver. Skulle behöva.farmfield skrev:Jag uppskattar nomineringen men då min närvaro inom Ubuntu-sfären är nästintill obefintlig ser jag det inte som positivt för Ubuntu-se.org att jag efter flertalet månaders frånvaro skulle engagera mig på den här nivån igen.
Jag vill dock göra en markering om att jag tycker informationen om denna tråds (och det kommande valets) existens är under all kritik och att detta omedelbart åtgärdas med en globalt anslag samt en 'blänkare' (i sajtens sidhuvud) samt att nomineringen efter detta åtgärdats förlängs med minst en vecka.
Broder Tuck skrev:Mycket trist. Jag skulle gärna ha sett både dig och Ulsak i dessa positioner. Det tror jag skulle ha kunnat medföra den "dynamik" till forumet, som det så väl behöver. Skulle behöva.farmfield skrev:Jag uppskattar nomineringen men då min närvaro inom Ubuntu-sfären är nästintill obefintlig ser jag det inte som positivt för Ubuntu-se.org att jag efter flertalet månaders frånvaro skulle engagera mig på den här nivån igen.
Jag vill dock göra en markering om att jag tycker informationen om denna tråds (och det kommande valets) existens är under all kritik och att detta omedelbart åtgärdas med en globalt anslag samt en 'blänkare' (i sajtens sidhuvud) samt att nomineringen efter detta åtgärdats förlängs med minst en vecka.
I din rödfärgade text håller jag även där, med dig. Initiativet till det hela, har tydligen inte vare sig diskuterats, än mindre förberetts inom forumadministrationen, innan det blev upplagt som en egen tråd. Jag gör den bedömningen, grundad på CF:s inlägg i den första tråden. Han visste inget om initiativet innan. ! ! ! !
Mycket illa agerat av trådskaparen, att inte lyssna runt bland forumledningen innan tråden publiceras i en öppen tavla.
Så, farmfield,
det är med sorg i hjärtat som jag noterar att både du och ulsak tackar för nomineringarna, men avstår.
Det vi hitintills har haft, det har inte genomfört någon förändring. Förmodligen hade vi behövt ännu en omgång med nya krafter, för att söka oss fram till en morgondag.
Att ingen dristar sig till att ställa upp, det kan jag förstå. Enbart någon som redan har haft sin chans, men såg den gå förbi. . . .
Sorgligt, men sant.
Tukken
Utseendet på forumet och portalen kan man naturligtvis diskutera i all oändlighet, om det är nu är så väldigt viktigt.farmfield skrev:Jag skulle gärna vilja höra från er som varit aktiva under den här perioden eftersom jag ju inte varit det,
Vad är förändrat och vad anser ni är oförändrat?
Jag gillade ju att man tog tag i portalen som jag tycker är snygg nu, men forumet ser bedrövligt ut i jämförelse. Sen snackades det om ny logga - en diskussion där jag var med - men det rann helt ut i vattnet och vi har kvar den nuvarande - också den, i mitt tycke, rätt bedrövlig.
I övrigt verkar det ju lugnt och trevligt i gemenskapen numera, det måste ju bero på att dom förändringar som gjordes sett till moderation m.m. faktiskt gjort skillnad.
Men vad är det mer?
Övertyga mig om att jag (och Ulsak) skulle kunna vara till nytta och tillföra något som CF och Andol inte gjort så kanske vi tänker om...