Linux med 64 kb RAM?
Linux med 64 kb RAM?
Jag har en äldre bärbar dator som jag vill skrämma liv i. 64 kb RAM....
Den fungerar OK med XP, vilket jag inte gör, så jag har försökt med en drös olika linuxvarianter utan att lyckas. Minnet räcker inte till.
Kan man här få lite tips om distar som skulle kunna funka?
Den fungerar OK med XP, vilket jag inte gör, så jag har försökt med en drös olika linuxvarianter utan att lyckas. Minnet räcker inte till.
- AndreasS
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Linux med 64 kb RAM?
Om du är någorlunda bevandrad i Linux kan du alltid följa min howto om ett minimalistiskt ubuntu (med fluxbox) men det går ju lika bra att installera openbox, eller vad du nu föredrar. Ge det ett försök: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=54&t=45964Sortman skrev:Jag har en äldre bärbar dator som jag vill skrämma liv i. 64 kb RAM....
Hur var det med prefixen? 64MB hoppas jag att du har 

-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
...annars finns LUnix (http://en.wikipedia.org/wiki/LUnix) för Commodore 64 som ju har 64 kB RAM-minne.m!rage skrev:Hur var det med prefixen? 64MB hoppas jag att du har
Naturligtvis... är det 64 MB...
har du testat puppylinux? har hört att de ska funka med 64mb ram (iallafall version 4.1)
eller damn small linux kanske kan funka.
Open Source Terrorist
- AndreasS
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jag tråd att trådstartaren ämnar använda X på sin maskin - fick känslan av att han vill använda det som en desktop.JonasJh skrev:har du testat puppylinux? har hört att de ska funka med 64mb ram (iallafall version 4.1)
Crunchbang eller Lubuntu kan ju ev vara trevliga alternativ med. Men vill du få ut mest prestanda ska du inte välja en generic-dist men det kanske är lite överkurs. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Ok, mitt misstagAndreasS skrev:Jag tråd att trådstartaren ämnar använda X på sin maskin - fick känslan av att han vill använda det som en desktop.JonasJh skrev:har du testat puppylinux? har hört att de ska funka med 64mb ram (iallafall version 4.1)

Open Source Terrorist