xd-minneskort
xd-minneskort
Finns det dokumentation angående problemet Ubuntu och xd-minneskort . Är det ett HP-problem eller mera allmänt?
Re: xd-minneskort
Rätt säker på att det beror på din minneskortläsare, eller om det är en digitalkamera du använder?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Det finns många Ubuntu-användare med samma problem, gäller åtminstone kombinationen Ubuntu-HP Pavillion 6000
Jag googlade lite på din modell men kunde bara hitta en 5 år gammal tråd. Hittas inte minneskortet eller inte minneskortläsaren?
Datorn har intern kortläsare och läser andra kort
Då lär det vara fel på minneskortet i sig.
Använder det dagligen sen två år......
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Vad är det för problem?struler skrev:Finns det dokumentation angående problemet Ubuntu och xd-minneskort?
xd noteras inte
Känns kortet av om det sitter monterat vid själva bootningen, som en enhet med F8 ?
(Några av mina olika kort kräver en kall start, vid bara omstart så missas de ibland.
Kanske någonting med sata kontakt placering, men tänker inte lägga energi på det)
(Några av mina olika kort kräver en kall start, vid bara omstart så missas de ibland.
Kanske någonting med sata kontakt placering, men tänker inte lägga energi på det)
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review