Jag har av olika skäl om/ny-installerat Ubuntu 9.10 några gånger och funnit att ljudet ofta inte fungerar efter installationen. Första gångerna det krånglade var när jag uppgraderade från 8.10 till 9.04 och från 9.04 till 9.10. med 9.04 var det inget problem eftersom jag var alldeles ny och kunde ominstallera från början. När jag uppgraderade till 9.10 och inte hade ljud gjorde jag en nyinstallation (med bevarad /home) och fick ljudet att fungera perfekt.
Nu i helgen gjorde jag en ny nyinstallation (med bevarad /home) och nu fungerade inte ljudet. Jag återinstallerade alla tidigare program med hjälp av http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/20 ... efter.html men fortfarande inget ljud. Jag behövde att göra lite ompartitionering och gjorde sedan en ny nyinstallation (med bevarad /home) med förhoppningen att ljudet nu skulle komma tillbaka men det gjorde det inte i alla fall inte direkt. Jag installerade alla mina tidigare program på samma sätt som förra gången och se nu plötsligt fungerade ljudet igen.
Finns det någon som kan förklara varför det fungerar så slumpmässigt?
Just nu är jag nöjd men det känns lite instabilt.
Jörgen
Ljudet fungerar efter varannan nyinstallation. LÖST
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ljudet fungerar efter varannan nyinstallation. LÖST
Senast redigerad av 1 krassegrand, redigerad totalt 16 gånger.
Gråhårig. Pensionär from September 2017!
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Ljudet fungerar efter varannan nyinstallation.
Detta var vist inte intressant!
Jag stänger den.
Jag stänger den.
Gråhårig. Pensionär from September 2017!