Kodar FF om mina inloggningsuppgifter?

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
kolkungen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Kodar FF om mina inloggningsuppgifter?

Inlägg av kolkungen »

Helt ny UBUNTU användare, kommer inte in på mitt MMMORPG på internet (EVONY) , påstår att jag angivit "Incorrect account or password." :P 100% säker på uppgifterna är rätt. Växlar jag till WIN2K har jag inga problem att logga in på samma sida, nu kraschade iofs WIN under partitioneringen för UBUNTU, men alla säkerhetsåtgärder var vidtagna (backup, etc). Provade även med OPERA, som först kraschade helt sedan fick jag samma meddelande ang. inloggningen.
Senast redigerad av 1 kolkungen, redigerad totalt 23 gånger.
HP Compaq Presario CQ60 300SO, AMD Sempron 2.1GHz, 2Gb RAM, Nvidia 8200G M, Wlan-adapter: Atheros5001(tillfälligt ur funktion, HJÄLP!), Wistron 303C moderkort.
Användarvisningsbild
argued.logic
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Kodar FF om mina inloggningsuppgifter?

Inlägg av argued.logic »

Hej.

Jag spelar själv lite spontant numer efter att gett spelet 5 månader under 2009 men
för att besvara din fråga så nej, ff kodar inte om dina lösen. Det felmeddelande du
får kan bero på ett antal saker men mest troliga är 1: du spelar på en äldre server som
ant har problem med registerbasen (då får du vända dig till den mindre populära evony-
servicen) eller 2: det är fel på någon av dina stavelser i användarnamnet eller lösen.
Prova gärna skriva dessa i ett fritt "skicka nytt mail" dokument i tex gmail så ser du
genast om något är tokigt.
Personligen tror jag att det där "någon har hackat mitt konto" hysterin är över men
självklart finns det alltid en risk för även sådant, tror dock du hittar din lösning i en av
de enklare alternativen.

Lycka till!
Användarvisningsbild
kolkungen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Kodar FF om mina inloggningsuppgifter?

Inlägg av kolkungen »

argued.logic skrev:
Det felmeddelande du
får kan bero på ett antal saker men mest troliga är 1: du spelar på en äldre server som
ant har problem med registerbasen (då får du vända dig till den mindre populära evony-
servicen)

Lycka till!

Ok, där har du rätt, jag är på server 40, ganska gammal :o i sammanhanget (öppnade i somras) Och det gick utmärkt, men lite tråkigt att logga in via EVONY's huvudsida, Tusen tack ;D för hjälpen, anser problemet löst, vi kan nästan stänga tråden! :P
HP Compaq Presario CQ60 300SO, AMD Sempron 2.1GHz, 2Gb RAM, Nvidia 8200G M, Wlan-adapter: Atheros5001(tillfälligt ur funktion, HJÄLP!), Wistron 303C moderkort.
Skriv svar

Återgå till "Internet"