E-leg

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Flirup
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

E-leg

Inlägg av Flirup »

Efter en massa tid av strulande har jag kommit en liten bit på vägen med att få igång e-leg med ubuntu och firefox

Nu när jag ska använda det står det dock att "inget certifikat hittas"

I telias test av e-leg funkar allt förutom att den inte hittar ngt program, som jag redan installerat

Ngn som är haj på detta?
Flirup
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: E-leg

Inlägg av Flirup »

Fixade det första problemet, men nu dyker det upp ett annat! så här står det nu: se bild

Jag har ingen typ där man använder kortläsare utan vanlig dosa.... men funkar inte ändå
Bilagor
telia e leg problem.jpg
telia e leg problem.jpg (37.23 KiB) Visad 897 gånger
denka__
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av denka__ »

Hej!
En liten tanke bara jag försökte att skaffa BankID via Skandia Banken men det gick inte så jag mejla deras support och fick detta svar:

" Jag antar att du använder Linux och det är troligen därför som det inte fungerar med BankID. I dagsläget finns stöd för Ubuntu 8.04, och våra tekniker arbetar med att utveckla stöd för nyare versioner av Ubuntu. Men som det ser ut i dagsläget saknas stöd för alla operativsystem med BankID."

Det kanske är samma sak med Telia?
ycc
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Det är inget fel att lägga e-leg-trådarna där ni lagt dem. Det har ju dock varit en hel del sådana trådar på sistone så det kanske ger mer överblick om vi försöker samla dem i program > Internet.

tråden flyttad

/mod
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Skriv svar

Återgå till "Internet"