Efter en massa tid av strulande har jag kommit en liten bit på vägen med att få igång e-leg med ubuntu och firefox
Nu när jag ska använda det står det dock att "inget certifikat hittas"
I telias test av e-leg funkar allt förutom att den inte hittar ngt program, som jag redan installerat
Ngn som är haj på detta?
E-leg
Re: E-leg
Fixade det första problemet, men nu dyker det upp ett annat! så här står det nu: se bild
Jag har ingen typ där man använder kortläsare utan vanlig dosa.... men funkar inte ändå
Jag har ingen typ där man använder kortläsare utan vanlig dosa.... men funkar inte ändå
- Bilagor
-
- telia e leg problem.jpg (37.23 KiB) Visad 897 gånger
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Hej!
En liten tanke bara jag försökte att skaffa BankID via Skandia Banken men det gick inte så jag mejla deras support och fick detta svar:
" Jag antar att du använder Linux och det är troligen därför som det inte fungerar med BankID. I dagsläget finns stöd för Ubuntu 8.04, och våra tekniker arbetar med att utveckla stöd för nyare versioner av Ubuntu. Men som det ser ut i dagsläget saknas stöd för alla operativsystem med BankID."
Det kanske är samma sak med Telia?
En liten tanke bara jag försökte att skaffa BankID via Skandia Banken men det gick inte så jag mejla deras support och fick detta svar:
" Jag antar att du använder Linux och det är troligen därför som det inte fungerar med BankID. I dagsläget finns stöd för Ubuntu 8.04, och våra tekniker arbetar med att utveckla stöd för nyare versioner av Ubuntu. Men som det ser ut i dagsläget saknas stöd för alla operativsystem med BankID."
Det kanske är samma sak med Telia?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Det är inget fel att lägga e-leg-trådarna där ni lagt dem. Det har ju dock varit en hel del sådana trådar på sistone så det kanske ger mer överblick om vi försöker samla dem i program > Internet.
tråden flyttad
/mod
tråden flyttad
/mod
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)