Pdf-formulär

Här behandlar vi program för ordbehandling, kalkyl, presentation och även e-post.
zappafan

Pdf-formulär

Inlägg av zappafan »

Hej

Jag letar efter ett program motsvarande Adobe Acrobat Pro, vill kunna redigera ett befintligt PDF-dokument för att göra om det till ett formulär man kan skriva ut alt. maila. Jag har letat på nätet men hittar inget vettigt alternativ :-(
Tips??

Tack !
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Re: Pdf-formulär

Inlägg av Osprey »

Jag har letat också och provat lite alla möjliga i Linux, men ännu inte hittat någon som är i klass med Acrobat Pro... så det här är ett av de tillfällen jag brukar vara tvungen att dra liv i ett virtualiserat XP... :-\
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
Hylas
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Hylas »

Jag skulle också vilja veta hur man redigerar ett pdf-dokument (utan att det kostar lika mycket som photoshop ;D ). Nån som vet?
Användarvisningsbild
Peetra
Kontakt:

Inlägg av Peetra »

Inte nån höjdare till editor precis, men fungerar: http://www.pdfescape.com/ Jag konverterade först ett vanligt dokument med OpenOffice och laddade upp det till siten och satt sen å petade. Jag har aldrig provat Acrobat Pro annat än för att konvertera, så jag kan inte ge nån jämförelse, men min utsago är att online-grejsen fungerar i yttersta nödfall. Det att man får ändra är ju ett stort plus, konverteringsgrejser och program finns det ju 13 på dussinet, men att få redigera är ganska ovanligt.

Jag letade bara efter nåt så att jag fick göra länkarna klickbara, då jag av nån orsak hade lyckats få dem oklickbara i samband med att jag flyttade på dokumentet, till det var pdfescape helt suveränt. Formulärena man kunde skapa orkade jag inte gå in på hur de ska användas, då jag ju inte behöver det själv, men det finns iallafall.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Har du testat dom som finns i förråden, tex PDFeditor och Scribus?
Har själv ingen aning om hur bra dom kan vara jämfört med acrobat.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Kontor"