Ljudet från moderkortet är väl dragit till anslutningen i fram förmodar jag. Så det beror ju helt på vilket du valt att använda dig av.nooby skrev:Det fanns det men osäker om jag ska välja alc 880 som finns på mitt moderkort eller
det där alsa? Borde väl ta alc880 för det är väl chippet jag har. Men det hördes inget iallafall.
Provade alsa också men det var också tyst. En gåta. Jag ger yupp för idag.
Kanske jag ska ansluta sladden bak istället för på framsidan? Funkar det bättre kanske.
Ska kolla det imorgon när jag ändå byter datorminne.
(löst) Playrapport SvT och SR.se lyssna på radio? Youtube?
Re: Playrapport SvT och SR.se lyssna på radio? Youtube?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag vet inte jag har inte förstånd nog att avgöra det men som jag uppfattar hur Realtek uppför sig i Windows
så är det helt valbart electroniskt. Man kan välja att en ingång blir en utgång och tvärtom hur som helst.
Det är c-mos switchar som styrs logiskt med mjukvara. Så du kan ha fel men jag kan minnas fel ocskå.
Jag får helt enkelt kolla upp det på nåt sätt. Jag är i windows just nu.
så är det helt valbart electroniskt. Man kan välja att en ingång blir en utgång och tvärtom hur som helst.
Det är c-mos switchar som styrs logiskt med mjukvara. Så du kan ha fel men jag kan minnas fel ocskå.
Jag får helt enkelt kolla upp det på nåt sätt. Jag är i windows just nu.
Nu har jag äntligen fått ljud i ubuntu. Enkelt när man förstår vilket jag inte gjorde.
Realtek ljudkort har massor av utgångar och i Windows använde jag den som är på fronten
en grön grej. Men i linux så funkar bara den gröna på baksidan. Den hade jag glömt att den
fanns och bortskämd med windows så insåg jag aldrig att det lönade sig att kolla efter fler
honor att plugga in i.
Men nu har jag ljud men playrapport funkar fortfarande inte.
Man måste ha rätt mjukvara och installera den på rätt sätt.
Över min förmåga att lista ut. Om ni lyckats berätta gärna hur ni gjorde.
Jag ska läsa igenom tråden en gång till utifall någon redan berättat nu när
jag har ljud så kan ju ett tidigar tips funka.
Realtek ljudkort har massor av utgångar och i Windows använde jag den som är på fronten
en grön grej. Men i linux så funkar bara den gröna på baksidan. Den hade jag glömt att den
fanns och bortskämd med windows så insåg jag aldrig att det lönade sig att kolla efter fler
honor att plugga in i.
Men nu har jag ljud men playrapport funkar fortfarande inte.
Man måste ha rätt mjukvara och installera den på rätt sätt.
Över min förmåga att lista ut. Om ni lyckats berätta gärna hur ni gjorde.
Jag ska läsa igenom tråden en gång till utifall någon redan berättat nu när
jag har ljud så kan ju ett tidigar tips funka.
Kan berätta att senaste Ubuntu 9.10 remix från ubuntu.se den kan streama svtplay.se och BBC mfl och youtube.
Linux Mint från Exton remaster också och senaste jolicloud linux och puppeee också.
så det är kul att det rör på sig. ska skriva löst
Linux Mint från Exton remaster också och senaste jolicloud linux och puppeee också.
så det är kul att det rör på sig. ska skriva löst