Wubi startar inte ubuntu

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
buurd

Wubi startar inte ubuntu

Inlägg av buurd »

Hejsan!

Jag har kört Wubi ett tag och det har fungerat riktigt bra men till min stora besvikelse så startar den inte idag när jag kom hem från jobbet och bootade om datorn.

Jag får välja mellan Windows 7 och Ubuntu och väljer Ubuntu. Då ser det ut som att den letar efter startfiler på alla enheter den hittar men utan framgång och något räknar ner för att återgå till MBR(?)...

Finns det något sätt att återställa boot-sekvensen utan att behöva installera om hela min Wubi-installation?

Tack på förhand
Roland
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Wubi startar inte ubuntu

Inlägg av Pink Panther »

Jag tror du har samma problem som i den här tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=200&t=45574 försök med den lösningen. Det har tydligen blivet problem med Wubi efter en uppdatering av Ubuntu för några, inte alla. Jag har också Wubi på en dator, men har skonats från de här problemet.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
buurd

[löst] Re: Wubi startar inte ubuntu

Inlägg av buurd »

Felet var enkelt att lösa när jag väl förstod var wubuilr hade legat. Jag återställde ett par filer ur papperskorgen. Felet var att jag hade rensat bort några filer i roten på min C-disk. Lite förvillande att wubuildr även ligger i C:\ubuntu. Det lurade mig att tro att filerna faktiskt låg där de skulle.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"