Hur motverka sidor som låser fast webbläsaren? [LÖST]

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
m!rage

Hur motverka sidor som låser fast webbläsaren? [LÖST]

Inlägg av m!rage »

Lite svårt att beskriva. Man går in på sidan, sen gör den att fönstret börjar hoppa runt på skärmen, samtidigt som en video spelas upp (Rickroll exempelvis). Försöker man stänga fliken så poppar en dialogruta upp som stoppar det. Firefox går rakt i fällan medan Chrome frågar snällt om sidan ska få öppna fler popup-rutor efter den första. Exempel på såna sidor är... bortplockade på begäran
Visst, de är avsedda som skämt men jag blir LIKA FÖRBANNAD varje gång. Så frågan är: finns det något tillägg eller liknande till Firefox som stoppar eländet på samma sätt som Chrome gör och, var kan jag rapportera det som en önskning till Mozilla?
Senast redigerad av 3 m!rage, redigerad totalt 15 gång.
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Hur motverka sidor som låser fast webbläsaren?

Inlägg av Ulsak »

hehe, det kräver lite meck att bli av med dessa. Asdumt att lägga ut dessa länkar här, om man frågar mig.
Men får att svara på din fråga : det finns ett tillägg i firefox som heter noscript som kan installera..
Användarvisningsbild
ajja
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av ajja »

m!rage skrev:Lite svårt att beskriva. Man går in på sidan, sen gör den att fönstret börjar hoppa runt på skärmen, samtidigt som en video spelas upp (Rickroll exempelvis). Försöker man stänga fliken så poppar en dialogruta upp som stoppar det. Firefox går rakt i fällan medan Chrome frågar snällt om sidan ska få öppna fler popup-rutor efter den första. Exempel på såna sidor är xxxxxxxxxxxxxxxxx och xxxxxxxxxxxx
Visst, de är avsedda som skämt men jag blir LIKA FÖRBANNAD varje gång. Så frågan är: finns det något tillägg eller liknande till Firefox som stoppar eländet på samma sätt som Chrome gör och, var kan jag rapportera det som en önskning till Mozilla?
Nu har jag förvisso 'motzilla-noscripẗ́' installerat för att motverka dylik skit men jag blir LIKA FÖRBANNAD varje gång någon obetänksam j*v*l lägger upp klickbara länkar till ren skit.
m!rage

Inlägg av m!rage »

Okej okej ni har en poäng... hade gärna sett en elegantare lösning men noscript får la duga så jag lägger ner det här projektet nu
m!rage

Re: Hur motverka sidor som låser fast webbläsaren? [LÖST]

Inlägg av m!rage »

Jag fick rätt till slut :P
Upptäckte nyss att man i Firefox 4 kan klicka i att sidan inte ska få öppna fler dialogrutor. Problemet löst, efter nästan ett år :)
Skriv svar

Återgå till "Internet"