Ubuntu Software Center 1.0.2 är ett efterlängtat verktyg för att installera mjukvara.
Men varför kan jag inte ta bort t.ex. Xsane, F-spot, Totem osv. Ta tex Evolution som exempel jag har ingen användning av programmet jag vill hellre använda thunderbird.
Enda sättet att ta bort Evolution är att jag söker i Synaptic och finner en massa filer på Evolution. Jag försökte rensa bort hela programmet en gång men då fick jag formatera hela disken för att jag inte kom åt Ubuntu pågrund av någon borttagen Evolution fil.
Vart kan man vända sig för att efterfråga lite olika programförbättringar
Enklare sätt att ta bort "onödiga program"
Re: Enklare sätt att ta bort "onödiga program"
I gnome går inte Evolution att ta bort, bara delar av det. Sjukt.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Drömmen hade varit om Canonical kunde servera en Ubuntu version som var helt rent GUI och man själv kunde välja vilka program man ville ha.
Ett av linux starkaste argument har alltid varit valfrihet. Så varför alla dessa program man inte använder?
Ett av linux starkaste argument har alltid varit valfrihet. Så varför alla dessa program man inte använder?
Installera server och lägg sedan på det du vill ha.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Många program dras in som ett beroende på paketet
ubuntu-desktop. Så om du först tar bort det paketet så ska du sedan kunna avinstallera Evolution och annat. Det kan dock ställa till det när du uppgraderar till 10.04, så innan dess är det rekommenderat att installera ubuntu-desktop igen.

Jag försökte ge mig på det en gång låt oss säga att det gick inte riktigt vägen. Det var en massa beroenden som jag skulle ha med och min kunskap om ubuntus uppbyggnad är begränsad.TicToc skrev:Installera server och lägg sedan på det du vill ha.