hur får man in ett mac tema i systemet, jag vill ha en menyrad längst ner som en mac data

När du sedan stänger software sources ska du bli ombedd att läsa om paketförråden. Gör det.ppa:docky-core/ppa
sudo add-apt-repository ppa:docky-core/ppa
Klart!sudo apt-get update && sudo apt-get install docky
I ubuntu hämtas vanligtvis alla program från s.k. mjukvaruförråd, eller repositories på engelska.vad är en ppa
Låter bra det! Men bli inte rädd för inlärningströskeln (den finns helt klart, men blir mindre och mindre för varje release), när du väl tagit dig över den så tror jag du kommer trivas i ubuntu.kommer vara kvar för jag tycker det är suveränt
Halåå där!hkm skrev:Hej
hur får man in ett mac tema i systemet, jag vill ha en menyrad längst ner som en mac data??
Sedan skall den finnas installerad någonstans under program, troligtvis under tillbehör. Du kan ju alltid starta den genom att trycka alt+f2 och skriva docky. då borde den starta.hkm skrev:hej och tack för hjälpen så långt, jag har gjort detta
System->Administration->Software Sources / Mjukvarukällor på svenska kanske?
Under 2:a fliken, som heter Other Software för mig, så klickar du på knappen Add/Lägg till.
I rutan som kommer upp klistrar du in
ppa:docky-core/ppa
När du sedan stänger software sources ska du bli ombedd att läsa om paketförråden. Gör det.
Gå sedan till System->Administration->Synaptic
I sökfältet längst upp skriver du docky och då ska "docky" hittas.
Klicka på fyrkanten längst till vänster om docky och välj "Markera för installation" och klicka sedan på "Verkställ" i vertkygsfältet längst upp.
VAD GÖR JAG SEN?
Därefter har du alla inställningar och effekter i System->Inställningar->CompizConfig Settings Managersudo apt-get install compizconfig-settings-manager
Det är Compiz (Skrivbordseffekterna). Du behöver även CompizConfig Settings Manager som finns i förrådet.hkm skrev:http://www.youtube.com/watch?v=UZFnLB3s1gA
på denna länk har du en form av cover flow, frågan är hur man aktiverar den