Hej.
Jag verkar ha fått en massa problem nu sedan jag uppdaterade till 9.10...
Nu är det Pidgin som inte vill jobba med mig. Det startar med datorn, men sedan kommer jag inte åt den. Det kommer upp en Kompislista, men jag kan inget göra. Fönstret är grått som att det tänker, och jag kommer inte åt mina "snabb"meddelanden...
Jag har facebookchat installerat, och två olika MSN-konton.
Om det mot förmodan fungerar nån gång så händer det allt för ofta att konton kopplas ifrån och jag får felmeddelande "Anslutningsfel från Notification servern: Läsfel" och sedan två knappar för "Ändra konto" och "Återanslut". Men då blir fönstret grått och jag kan inget göra på ett tag.
Ibland får jag också upp ett felmeddelande att jag är inloggad på en annan dator, trots att jag inte är det, och nyligen har bytt lösenord till kontot.
Nån som har en idé om vad för troll som har hittat in i min dator???
Pidgin vill inte... [LÖST]
- bloste
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Pidgin vill inte... [LÖST]
Senast redigerad av 1 bloste, redigerad totalt 10 gånger.
//Stefan
Jag är rätt så ny på Ubuntu/Linux men har hållit på en hel del med PC i Windows- och DOS-miljö.
Jag är rätt så ny på Ubuntu/Linux men har hållit på en hel del med PC i Windows- och DOS-miljö.
-
- Kontakt:
Re: Pidgin vill inte...
Prova att avaktivera alla plugins som du kör. Testa sedan att använda pecan istället för pidgins msn-stöd.
Har haft problem med pidgin innan, och då har de nästan uteslutande relaterat till msn på olika sätt. Eventuellt kan du prova att nacka /hem/.purple också... men göt inte det utan att först göra en backup av den. Pidgin lär skapa en helt ny sådan och torde fungera efteråt, om jag inte förväxlat katalogerna nu.
Har haft problem med pidgin innan, och då har de nästan uteslutande relaterat till msn på olika sätt. Eventuellt kan du prova att nacka /hem/.purple också... men göt inte det utan att först göra en backup av den. Pidgin lär skapa en helt ny sådan och torde fungera efteråt, om jag inte förväxlat katalogerna nu.

- bloste
- Kontakt:
eyerouge skrev:Prova att avaktivera alla plugins som du kör. Testa sedan att använda pecan istället för pidgins msn-stöd.
Testade att ändra mappen .../.purple och testade att ladda ner pecan, och nu funkar det - med ett undantag. Jag kan inte logga in på facebookchaten...
//Stefan
-
- Kontakt:
Jag finns inte på facebook så jag kan inte testa det där åt dig, men det låter som att det problemet har med just facebook-pluginet att göra och inte pidgin i sig självt.
- bloste
- Kontakt:
Nu vill Pidgin igen. Jag installerade nyaste pluginen för facebookchat och tillsammans med att jag bytte till WLM istället för MSN så funkar det igen.
//Stefan