Problem med Radeon HD4550 + problem med EnvyNG

Grafikkort, TV-kort och webbkameror
Regame
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Problem med Radeon HD4550 + problem med EnvyNG

Inlägg av Regame »

Hej, har lite problem med ett nytt grafikkort, Gigabyte Radeon HD4550.

Hade problem direkt när jag köpt det, vilket går att läsa om i en annan tråd. Men nu har jag i alla fall fått igång det och stött på nya problem.

1. Jag kan inte öppna Catalyst Control Center. När jag kör kommandot "amdcccle" får jag svaret.

Kod: Markera allt

X Error: BadRequest (invalid request code or no such operation) 1
  Extension:    135 (Uknown extension)
  Minor opcode: 19 (Unknown request)
  Resource id:  0x17
amdcccle: ../../src/xcb_io.c:542: _XRead: Försäkran "dpy->xcb->reply_data != ((void *)0)" falsk.
Avbruten (SIGABRT)

2. Flashplugin till webbläsarna vägrar helskärmsläge. När jag väljer helskärm i Firefox stängs fönstret och i Google Chrome får jag meddelande att den upphört att fungera.

Är inte särskilt hemma på sånt här och söker nu hjälp av er som kan mer.

Tack på förhand.
Senast redigerad av 1 Regame, redigerad totalt 6 gånger.
Regame
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Tilläg till tidigare problem

Inlägg av Regame »

Passar på att göra en liten bump på tråden genom att komma med några tillägg till problemet.

1. När jag försöker köra Catalyst Control Center från "System-Inställningar- ATI Catalyst Control (Administrativt)" så kan jag se att uppstartaren körs men själva Catalyst kommer aldrig igång.

2. Försökte, efter lite sökande efter lösningar, installera EnvyNG för att lösa det den vägen. Men det vägrar starta. Har provat att köra både under programmenyn och i terminalen utan framgång. Detta hör väl inte ihop med just kortet men skulle ändå uppskatta en lösning eftersom det är något som inte fungerar som det ska.
Skriv svar

Återgå till "Bild"