Hej. Jag har en gammal dator som jag har installerat Ubuntu 9.10 på. Drivrutinerna fungerar felfritt vilket det inte gjorde när jag hade Windows XP. Men jag hade ingen trådlös adapter så jag tog och skaffade en Netgear WG111v3 usb adapter. Nu har jag lite problem med att installera drivrutinerna. Jag har laddat ner ndiswrapper och wine. Jag har testat att installera drivrutinerna från skivan via Wine men det står bara att det uppstår ett problem mitt i installationen.
Finns det någon som vet hur man gör. Är lite nybörjare på Ubuntu.
Netgear WG111v3
- uppsalanet
- Fadder
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Netgear WG111v3
Hej,
Har haft samma "problem" du måste kolla vilken revision det är på usb-stickan det skiljer sig markant.
//Fredrik
Har haft samma "problem" du måste kolla vilken revision det är på usb-stickan det skiljer sig markant.
//Fredrik
Hej, den heter nog Netgear WG111IS.
Hoppas ni kan hjälpa mig
Hoppas ni kan hjälpa mig

- Katt
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Inte säker på att det finns en modul i Linux som du kan använda till den.
Men kör du 32bitars så kan du antagligen ladda ner drivrutinen till xp och installera den via ndiswrapper. Var evigheter sedan jag använde ndiswrapper, så du får googla runt efter hur man gör.
Men kör du 32bitars så kan du antagligen ladda ner drivrutinen till xp och installera den via ndiswrapper. Var evigheter sedan jag använde ndiswrapper, så du får googla runt efter hur man gör.
Det är inte lätt när det är svårt!