Hej.
Sitter med ett Zotac Ion itx kort (inbyggt grafikkort och processor) och kör 9.10
Har lite strul med att få till uppdateringsfrekvensen på HDMI ut.
Problemet är att när jag ändrar upplösningen till 1920x1080 och 24Hz visar Tvn 1920x1080@60Hz.
F.ö gäller detta vilken upplösning och refreshrate jag än väljer, tvn visar alltid samma. Dock funkar det
när jag ansluter tv via VGA. Tvn klarar 24hz, funkar kanon från bärbara datorn med Win7 på (via DVI->HDMI adapter)
så det är inget med tv delen. Strulet verkar bara finnas när jag kör HDMI ut.
EDID funkar också, jag får upp de refreshrates som tv stöder. Xorg verkar ok, och det funkar ju som sagt som det skall via VGA...
Jag har senaste drivisarna från nvidia, 190.53, har avinstallerat comiz (gjorde ingen skillnad) så nånting
verkar överrida nvidia inställningrna. Har stretat med detta några dagar nu och är tacksam för svar.
Nvidia och refreshrate HDMI strul
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!