Namn, handskrivna meddelanden och ljud fungerar väldigt bra för mig. Filöverföringarna är fortfarande lika.. Hur fungerar det för er?
Schyssta nyheter... ska genast testa.Hund skrev:http://lathund.wordpress.com/2009/02/16 ... ljudklipp/
Namn, handskrivna meddelanden och ljud fungerar väldigt bra för mig. Filöverföringarna är fortfarande lika.. Hur fungerar det för er?
Kod: Markera allt
eyerouge@eyerouge2:/downloads/msn-pecan-0.0.18$ make
[SHLIB] libmsn-pecan.so
/usr/bin/ld: cannot find -lpurple
collect2: ld returnerade avslutningsstatus 1
make: *** [libmsn-pecan.so] Fel 1
eyerouge@eyerouge2:/downloads/msn-pecan-0.0.18$ sudo make install
[sudo] password for eyerouge:
[SHLIB] libmsn-pecan.so
/usr/bin/ld: cannot find -lpurple
collect2: ld returnerade avslutningsstatus 1
make: *** [libmsn-pecan.so] Fel 1
eyerouge@eyerouge2:/downloads/msn-pecan-0.0.18$
Har givetvis allt installerat:
eyerouge@eyerouge2:/downloads/msn-pecan-0.0.18$ sudo apt-get install build-essential libpurple-dev
Läser paketlistor... Färdig
Bygger beroendeträd
Läser tillståndsinformation... Färdig
build-essential är redan den senaste versionen.
libpurple-dev är redan den senaste versionen.
0 uppgraderade, 0 nyinstallerade, 0 att ta bort och 0 ej uppgraderade.
eyerouge@eyerouge2:/downloads/msn-pecan-0.0.18$
Någon måste ha tabbat sig... Har nu även mailat Devid Antonio Filoni <d.filoni@ubuntu.com> som är paketansvarig.Compared to Pidgin's official MSN plug-in:
* Faster log-in
* Fewer connection issues
* Experimental direct connection support (fast file transfers)
* Server-side storage for display names (private alias)
* Support for handwritten messages (read-only)
* Support for voice clips (receive-only)
* Support for Plus! sounds (receive-only)
* Option to hide Plus! tags
Other features:
* Support for personal status messages
* Support for offline messaging (read-only)
* Send custom emoticons (Pidgin > 2.5)
Devsen menar att jag har något brutet i mitt Ubuntu, och det konstaterade de efter att ha läst följande:Hund skrev:Måste nog vara att du kör AMD64 versionen. Tyvärr har jag noll kunskap om vad som kan tänkas behövas då.
eyerouge skrev: Min fråga är vad det där innebär egentligen och vad det röda/blåa betyder, samt hur ska fixa det?
Det röda betyder att filen den symboliska länken pekar på inte existerar.lrwxrwxrwx 1 root root 25 2009-02-16 15:40 /usr/lib/libpurple-client.so -> libpurple-client.so.0.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root 25 2009-02-03 23:09 /usr/lib/libpurple-client.so.0 -> libpurple-client.so.0.5.4
-rw-r--r-- 1 root root 178144 2009-01-12 21:22 /usr/lib/libpurple-client.so.0.5.4
lrwxrwxrwx 1 root root 18 2009-02-16 15:40 /usr/lib/libpurple.so -> libpurple.so.0.5.2
lrwxrwxrwx 1 root root 18 2009-02-03 23:09 /usr/lib/libpurple.so.0 -> libpurple.so.0.5.4
-rw-r--r-- 1 root root 1143680 2009-01-12 21:22 /usr/lib/libpurple.so.0.5.4
ln -slibpurple-client.so libpurple-client.so.0.5.4
ln -s libpurple.so libpurple.so.0.5.4
Nej, det fungerade inte, men tackar som frågar.Rune.K skrev:Har du fått ordning på det blå och röda?
Dvs att genvägarna pekar rätt.
root@eyerouge2:/usr/lib# ls -l libpurple*
ls: kan inte komma åt libpurple*: Filen eller katalogen finns inte
Comment 37 by felipe.contreras, Dec 28 (4 days ago)
I've rewritten quite a bit of directconn and it seems to work fine for me, at least on
internal networks
You can try on the latest git.
I just need to add a few tweaks so that external networks work too, and this bug will
be fixed since it will work with most clients out there. Listening support and upnp
should be tackled in another ticket.
http://code.google.com/p/msn-pecan/issu ... %20SummaryComment 38 by felipe.contreras, Dec 28 (4 days ago)
Correction, only receiving works for now. I need to fix sending. Apparently the
handshake is done the other way around =/
Jag testade precis men fick inte igång det med snabb filöverföringar från något håll på det lokala nätverket.git clone git://github.com/felipec/msn-pecan.git
cd msn-pecan/
make
sudo make install