Hej!
Har tidigare kört och testat live-cd utan problem på olika maskiner, men nu ville det sig inte med ubuntu 9.10 (och även opensuse) på en
HP Pavilion m8075 och med en skärm HP W2207.
Grafikkortet är ati radeon x1700 se.
Det verkade som om live-cd kördes klart, men då skärmen var helt svart fick körningen avbrytas med strömbrytaren. Även opensuse live-cd uppträdde liknande (ingen skärmbild).
Tips eller hjälp vore välkommet!
Mvh
Ove Hallin
ingen skärmbild vid körning live-cd
- Osprey
- Kontakt:
Re: ingen skärmbild vid körning live-cd
Om du ska installera så skulle jag rekommendera Ubuntu alternative, men om du bara vill testa så måste du nog på något sätt tvinga den att gå över till vesa low-graphics mode på något sätt, jag vet inte riktigt hur man skulle göra för detta, men det är nog vad du ska söka på...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
- SlamsornasKung
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Hur mycker RAM finns i maskinen?
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
RAM=4 GB
Grafikkortet har 512 MB dedikerat minne och upp till 1280 MB alokerat minne av Vista.
Grafikkortet har 512 MB dedikerat minne och upp till 1280 MB alokerat minne av Vista.
- SlamsornasKung
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ojdå, ja det ska ju räcka gott och väl. Skumt!ohalle39 skrev:RAM=4 GB
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Tack Osprey för ditt inlägg.
Jag var inte intresserad av att installera systemet/en, då datorn inte var min.
Jag blev bara konfunderad då jag inte stött på detta problem tidigare (är dock ingen flitig användare av linux).
Jag har dock tyckt bra om Ubuntu tidigare då det mesta fungerat direkt utan handpåläggning.
Jag var inte intresserad av att installera systemet/en, då datorn inte var min.
Jag blev bara konfunderad då jag inte stött på detta problem tidigare (är dock ingen flitig användare av linux).
Jag har dock tyckt bra om Ubuntu tidigare då det mesta fungerat direkt utan handpåläggning.