Firefoxproblem efter uppgradering 9.04->9.10

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Användarvisningsbild
Skates
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Firefoxproblem efter uppgradering 9.04->9.10

Inlägg av Skates »

Hej!
Jag har äntligen tagit mig i kragen och uppgraderat från 9.04 till 9.10. Allt verkar fungera som det ska, även min Citrix reciver som jag var orolig för :-) (En allmän känsla som jag har är att 9.10 är segare än 9.04. Långsammare i uppstart och så...)

Ett väldigt irriterande problem har dock att Firefox inte stänger ned ordentligt. Om jag försöker att starta Firefox efter att man har stäng det, så får jag felmeddelande; "Firefox is already running or not responding. To open a new window you must first close the existing Firefox process..." I Sytemövervakaren finns Firefoxprocessen som "sovande" med "pipe_wait" som väntande kanal.

Hur ska jag göra för att få Firefox att fungera ordentligt?
Problemet verkar inte förekomma med Opera
Senast redigerad av 2 Skates, redigerad totalt 31 gång.
Ubuntu Gnome 14.04 LTS
ASROCK N68-GS3 UCC, 2GB RAM, AMD Phenom II X6 1055T,Arctic Cooling Freezer 13, XFX GeForce 9500GT, Kingston SSD 120 GB, Samsung HD 1,0 TB
Bowmore

Re: Firefoxproblem efetr uppgradering 9.04->9.10

Inlägg av Bowmore »

Ditt första problem är kopplat till IPV6 och är ett DNS lookup-problem som drabbar alla funktioner som går via DNS. Det finns en felrapport bugg #417757 där man i dagarna släppt en fix för Lucid (10.04) och i och med det så lär det inte dröja länge innan den porteras till Karmic. Till dess kan du inaktivera IPV6 med bootoptionen ipv6.disable=1. Se inlägget http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 50#p358089

Ditt andra problem vill jag minnas beror på problem med dina lokala FF konfigurationer. Prova att döpa om mappen ~/.mozilla och starta sen upp en fräsch FF igen och se om det löser ditt problem.
Användarvisningsbild
Skates
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Firefoxproblem efter uppgradering 9.04->9.10 [LÖST - sort of

Inlägg av Skates »

ok, genom att döpa om mappen /.mozilla (som jag hittade som dold mapp i home efter mycket letande) så har jag fått Firefox att avslutas normalt -bra så.

Det kassa med det vara att Citrixen till mitt jobb upphörde att fungera i stället. Nåja, Citrixen funkar fortfarande i Opera, så det får bli Opera i stället dårå
Ubuntu Gnome 14.04 LTS
ASROCK N68-GS3 UCC, 2GB RAM, AMD Phenom II X6 1055T,Arctic Cooling Freezer 13, XFX GeForce 9500GT, Kingston SSD 120 GB, Samsung HD 1,0 TB
Bowmore

Re: Firefoxproblem efter uppgradering 9.04->9.10

Inlägg av Bowmore »

Du kan ju alltid återställa till den gamla versionen av mappen .mozilla och leva med att FF-processen inte kopplar ner eller göra ett litet skript som dödar processen när du stänger FF.

Lustigt dock att FF fungerar med dina gamla konfigurationer.
Användarvisningsbild
RicchiH
Kontakt:

Re: Firefoxproblem efter uppgradering 9.04->9.10

Inlägg av RicchiH »

alla mappar som börja med en punkt är dolda mappar, kanske kan vara bra att veta. ;D
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"