Nu har jag sålt min själ helt...

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Nu har jag sålt min själ helt...

Inlägg av farmfield »

HakanS skrev:Googles vd, Eric Schmidt, uppger i en intervju att hederliga människor inte borde oroa sig om privatlivet på internet.
- Har du någonting du vill dölja så borde du kanske inte syssla med det du försöker dölja, säger Eric Schmidt.
http://www.idg.se/2.1085/1.276816/googl ... rivatlivet
Så regimkritiker i Kina och homosexuella i Iran ska sluta syssla med sin verksamhet?
+1

(även om jag inte tror Eric Schmidt hade just dom grupperna i åtanke sä är det ändå ett bra exempel)

Min personliga åsikt är att dom som gnäller mest är dom som syns mest på Internet... Som att starta en grupp för integritet på Facebook där folk ändå berättar varenda rörelse dom gör... Då blir det minst sagt knäppt...
Användarvisningsbild
ajja
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av ajja »

farmfield skrev:Tillfälliga fenomen, som romarriket t.ex, har ju en tendens att bara vara tillfälliga sett efteråt och ur ett då historiskt perspektiv, hehe... Men säger inte emot, bara kommenterar... :D
Undrar om den stackars saten, som ställdes ut framför lejonen på cirkus i Rom, tänkte att det bara är tillfälligt.
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av eyerouge »

ajja skrev:Undrar om den stackars saten, som ställdes ut framför lejonen på cirkus i Rom, tänkte att det bara är tillfälligt.
Han om någon borde förstått att det kommer vara ett mycket tillfälligt tillstånd och en unik once-in-a-lifteime-upplevelse att vara lejonfoder. Just for the record så ställde sig de flesta inte framför lejonen - de blev snarare "ställda". ;)
Bild
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

eyerouge skrev:
ajja skrev:Undrar om den stackars saten, som ställdes ut framför lejonen på cirkus i Rom, tänkte att det bara är tillfälligt.
Han om någon borde förstått att det kommer vara ett mycket tillfälligt tillstånd och en unik once-in-a-lifteime-upplevelse att vara lejonfoder. Just for the record så ställde sig de flesta inte framför lejonen - de blev snarare "ställda". ;)
LOL

On-topic... http://www.youtube.com/watch?v=Wicw-G_UWAI
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Google Wave får du ju faktiskt köra helt i privat regi men helt utan Maps eller Docs till blir det ganska "stilla vågor" :P
Användarvisningsbild
ajja
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av ajja »

farmfield skrev: On-topic... http://www.youtube.com/watch?v=Wicw-G_UWAI
;D
bungalowbill
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av bungalowbill »

eyerouge skrev:
Lindis_x_x skrev:Vadå: "rulla något bra och slappna av". !?

Ta en djup fundering på vad du skriver eyerouge......JISSES...
Hej Lindis, och välkommen till forumet :)

(Visste du förresten att "x" etc ofta används av straight-edge folk på nätet för att markera just deras starigh-edge-ighet?)

Tack för ditt påpekande över mitt kanske klumpiga uttryck.

Kan nu i efterhand rationalisera det där ifall någon skulle ha problem med vad som godtyckligt klassas som droger (jmf. hampa med alkohol etc), så, here it goes för alla som eventuellt menar att jag skulle bryta mot någon form av lag eller forumregel:

Ponera att jag såg att farmfield hade en cigg i munnen på avatarbilden. Föreställ dig sedan att jag ville lämna ett lite mer "personligt" svar till honom och återkoppla svaret till något han/hon verkar uppskatta (röka), och att jag även råkar känna till vilken effekt rökning (om man inte röker väldigt märkliga grejer) har på ens blodcirkulation, puls m.m. Helt plötsligt är en koppling till rökning av nomral hemmarullad tobak helt plausibel och detta verkar nästan lika trovärdigt som andra tolkningar av vad som avsågs. Speciellt nu när miljödebatten är het och man kan tänka sig att hemmarullat skulle kunna vara miljövänligare än fabriksdito ;)

Saved the day.
Yei for me.
Du vet då hur man ger svar på tal, det är en sak som är säker :D
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

bungalowbill skrev:
eyerouge skrev:
Lindis_x_x skrev:Vadå: "rulla något bra och slappna av". !?

Ta en djup fundering på vad du skriver eyerouge......JISSES...
Hej Lindis, och [...en bra och rolig förklaring på sitt uttryck...]
Du vet då hur man ger svar på tal, det är en sak som är säker :D
Mmm, debattera logik med henne och Bossieman, titta in på Eyerouge-bloggen, det är som att trippa på riktigt - på logik, hehe... xD
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Eyerouge == Epic Ownage
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

;D
Att läsa Eyerougeś inlägg är mestadels en fröjd för ögat.
Jag läser dem med stor glädje.

Tukken

*edit* Farmfield: ge mig hennes bloggadress. Den vill jag också ta del av.
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Broder Tuck skrev:*edit* Farmfield: ge mig hennes bloggadress. Den vill jag också ta del av.
Jag chansar vilt på http://www.eyerouge.com/
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"