..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
HakanS skrev:Googles vd, Eric Schmidt, uppger i en intervju att hederliga människor inte borde oroa sig om privatlivet på internet.
- Har du någonting du vill dölja så borde du kanske inte syssla med det du försöker dölja, säger Eric Schmidt. http://www.idg.se/2.1085/1.276816/googl ... rivatlivet
Så regimkritiker i Kina och homosexuella i Iran ska sluta syssla med sin verksamhet?
+1
(även om jag inte tror Eric Schmidt hade just dom grupperna i åtanke sä är det ändå ett bra exempel)
Min personliga åsikt är att dom som gnäller mest är dom som syns mest på Internet... Som att starta en grupp för integritet på Facebook där folk ändå berättar varenda rörelse dom gör... Då blir det minst sagt knäppt...
farmfield skrev:Tillfälliga fenomen, som romarriket t.ex, har ju en tendens att bara vara tillfälliga sett efteråt och ur ett då historiskt perspektiv, hehe... Men säger inte emot, bara kommenterar...
Undrar om den stackars saten, som ställdes ut framför lejonen på cirkus i Rom, tänkte att det bara är tillfälligt.
ajja skrev:Undrar om den stackars saten, som ställdes ut framför lejonen på cirkus i Rom, tänkte att det bara är tillfälligt.
Han om någon borde förstått att det kommer vara ett mycket tillfälligt tillstånd och en unik once-in-a-lifteime-upplevelse att vara lejonfoder. Just for the record så ställde sig de flesta inte framför lejonen - de blev snarare "ställda".
ajja skrev:Undrar om den stackars saten, som ställdes ut framför lejonen på cirkus i Rom, tänkte att det bara är tillfälligt.
Han om någon borde förstått att det kommer vara ett mycket tillfälligt tillstånd och en unik once-in-a-lifteime-upplevelse att vara lejonfoder. Just for the record så ställde sig de flesta inte framför lejonen - de blev snarare "ställda".
Lindis_x_x skrev:Vadå: "rulla något bra och slappna av". !?
Ta en djup fundering på vad du skriver eyerouge......JISSES...
Hej Lindis, och välkommen till forumet
(Visste du förresten att "x" etc ofta används av straight-edge folk på nätet för att markera just deras starigh-edge-ighet?)
Tack för ditt påpekande över mitt kanske klumpiga uttryck.
Kan nu i efterhand rationalisera det där ifall någon skulle ha problem med vad som godtyckligt klassas som droger (jmf. hampa med alkohol etc), så, here it goes för alla som eventuellt menar att jag skulle bryta mot någon form av lag eller forumregel:
Ponera att jag såg att farmfield hade en cigg i munnen på avatarbilden. Föreställ dig sedan att jag ville lämna ett lite mer "personligt" svar till honom och återkoppla svaret till något han/hon verkar uppskatta (röka), och att jag även råkar känna till vilken effekt rökning (om man inte röker väldigt märkliga grejer) har på ens blodcirkulation, puls m.m. Helt plötsligt är en koppling till rökning av nomral hemmarullad tobak helt plausibel och detta verkar nästan lika trovärdigt som andra tolkningar av vad som avsågs. Speciellt nu när miljödebatten är het och man kan tänka sig att hemmarullat skulle kunna vara miljövänligare än fabriksdito
Saved the day.
Yei for me.
Du vet då hur man ger svar på tal, det är en sak som är säker