Hur nedgraderar jag enklast från Ubuntu 9.04 till 8.04?
Orsaken är att jag inte får ordning på 9.04, t ex Bank ID, och har tröttnat på att trixa och försöka få hjälp att få allting att fungera.
Jag vill givetvis undvika att radera befintliga filer i datorn och bara byta ut befintliga 9.04 mot 8.04. Går detta??
Mycket tacksam för hjälp med detta!
Nedgradera från Ubuntu 9.04 till 8.04
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Nedgradera från Ubuntu 9.04 till 8.04
Nergradering fungerar inte. Du får göra en ominstallaiton av 8.04.
Hej och tack för svaret.
Kan jag ominstallera 8.04 utan att radera filer, som inte har med operativsystemet att göra?
Hitintills har jag installerat Ubuntu från en bränd CD som börjar med att formattera om hårddisken; är detta nödvändigt??
Kan jag ominstallera 8.04 utan att radera filer, som inte har med operativsystemet att göra?
Hitintills har jag installerat Ubuntu från en bränd CD som börjar med att formattera om hårddisken; är detta nödvändigt??
- Osprey
- Kontakt:
Du behöver egentligen inte formatera om för att installera om, men Ubuntu rensar numera alla systemmappar (/etc, /usr och så) innan installationen. Jag är dock inte helt säker på om 8.04 gjorde så eller om den rensade mer, annars kan du skapa en ny partition där du lägger över /home och annat som du vill behålla, och sedan låta det vara en egen partition även efter ominstallationen...
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ett tips som du kanske kan ha nytta utav är att skaffa en extra hårddisk kostar inte mycket men väldigt värdefull när det gäller filer man är rädd om.
För över allt du vill spara till den nya disken gör sedan ominstallationen (jag brukar ta ut hårddiskkabeln på disken med värdefullt material när jag ominstallerar)
Ett annat alternativ är att helt enkelt skriva mapparna till dvd eller cd skiva.
För över allt du vill spara till den nya disken gör sedan ominstallationen (jag brukar ta ut hårddiskkabeln på disken med värdefullt material när jag ominstallerar)
Ett annat alternativ är att helt enkelt skriva mapparna till dvd eller cd skiva.
Det verkar vettigt. Tack för tipset!!