Skriva ut

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
stigby

Skriva ut

Inlägg av stigby »

Jag brukar nyttja översättningen i Google. Ex. från Holländska till Svenska. Jag sparar den översatta filen.
När jag sedan försöker att skriva ut så blir det bara den första sidan som kommer med.
Är det någon spärr inlagd i Firefox för att förhindra att skriva ut den översatta texten.
När man tittar på förhandsgranska så är det också bara sidan nummer ett som visas.
Har roat mig med att klistra in den översatta brödtexten i Open Office och därefter klistra in bilderna i dokumentet.
Men detta är en tidskrävande process.

Stig B
Användarvisningsbild
axel112

Re: Skriva ut

Inlägg av axel112 »

Hejsan!

Jag har också provat. :( Får det inte heller till att fungera. Det kan kanske vara så som du säger att google lagt in någon form av spärr så att det inte går.

Vi får hoppas någon har idé.
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Re: Skriva ut

Inlägg av Osprey »

Den här typen av problem har jag varit med om när jag sparat/konverterat vissa web-sidor till PDF. Det är bara första sidan som kommer ut ordentligt och det verkar som om det är någon bug i Ubuntus PDF-konvertering när det gäller det. För övrigt är det mer än så som "glappar" när det gäller Ubuntus PDF-hantering, men det behöver vi inte gå in på här.

Sparar du den översatta filen som PDF.? Och vad får du för resultat om du inte sparar den utan skriver ut den direkt.?
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Skriv svar

Återgå till "Internet"