Utskriftsproblem av pdf [LÖST]

Här behandlar vi program för ordbehandling, kalkyl, presentation och även e-post.
Lucia
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Utskriftsproblem av pdf [LÖST]

Inlägg av Lucia »

Har en pdf som inte går att skriva ut på Ubuntu 9.10. Alla andra utskrifter (från andra program) och när jag skapar pdf i Ooo fungerar även utskrift av dessa filer. Har provat skriva ut samma pdf på Mac och Windows - där fungerar den. Någon som vet vad det beror på? Skrev ut den på nytt i Acrobat på min Mac, tog in den igen i Ubuntu, och då fungearade den (filstorlek minska från 1,9 till 0,6 mb.
Senast redigerad av 2 Lucia, redigerad totalt 25 gång.
Användarvisningsbild
nixy

Re: Utskriftsproblem av pdf

Inlägg av nixy »

Visades inget felmeddelande när du försökte skriva ut och det inte funkade? Eftersom det funkar efter att du sparat igen från Acrobat verkar det ju mer troligt att felet låg i Acrobats inställningar för utskriftstillstånd eller liknande och inte i Ubuntu.
Lucia
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Utskriftsproblem av pdf

Inlägg av Lucia »

Kollade lite närmre på inställningarna. Den som _inte_ fungerar är gjord i pdf-version 1.2, Acrobat 3.x.
Den som fungerar är gjord med pdf-version 1.4, Acrobat 5.x. Det är också denna som OpenOffice använder. Tror kanske att problemet ligger här. (Fick inget felmeddelande vid utskrift - allt gick som det brukar vid utskrift (försvann när Ubuntu tyckte att den var utskriven, men inget hände.))
Min slutsats så här långt: Dokumentvisaren i Ubuntu stödjer inte pdf 1.2/Acrobat 3.x. Ligg på dem som producerar pdf med gamla verktyg.
Skriv svar

Återgå till "Kontor"