Hej
Jag är en ny ubuntus användare och har problem med min flash player. I terminalen står att jag har den senaste flash player o att det inte finns nån uppdatering.
fast jag kan fortfarande inte besöka en hel del websidor. Skulle ni kunna hjälpa mig med det?
tach
Flash Player
- Katt
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Re: Flash Player
Hej och välkommen till forumet.
För att vi skall kunna hjälpa dig så behöver vi lite mer information. För det första, vilka sidor är det som du inte får att fungera? För det andra hur installerade du flash-player till firefox?
Om du är nu användare och bara vill att de flesta format etc skall funka. Så hade jag rekommenderat att du vid en ny installation installerade ubuntu-restricted-extras.
För att vi skall kunna hjälpa dig så behöver vi lite mer information. För det första, vilka sidor är det som du inte får att fungera? För det andra hur installerade du flash-player till firefox?
Om du är nu användare och bara vill att de flesta format etc skall funka. Så hade jag rekommenderat att du vid en ny installation installerade ubuntu-restricted-extras.
Det är inte lätt när det är svårt!
Jag är inte TS men har samma problem. Synaptic finner inte det där du skriver. Finns den någon annanstans i själva ubuntu menyn?Så hade jag rekommenderat att du vid en ny installation installerade ubuntu-restricted-extras.
Jag har UNR 9.10 på en USB pinne. Använde troligen Unetbootin för att skapa denna.
hur får jag ubuntu-restricted-extras nu?
Löste detta genom att gå till Exton.net och testa alla distar han hade och endast två av dem funkade på min hårdvara.
Exton Ubuntu 9.10 och exton Mint 8,0 var de enda som kunde både trådbunden och trådlös LAN och som tog youtube och SvT.se Play och some gjorde NTFS "out of the box".
Har testat minst en trettio välkända Linux distar nu på min AAO D250. De flesta distar bara hänger sig innan de ens kommer till att visa "Fönstret".
Exton Ubuntu 9.10 och exton Mint 8,0 var de enda som kunde både trådbunden och trådlös LAN och som tog youtube och SvT.se Play och some gjorde NTFS "out of the box".
Har testat minst en trettio välkända Linux distar nu på min AAO D250. De flesta distar bara hänger sig innan de ens kommer till att visa "Fönstret".