Demon Tools i wine?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Demon Tools i wine?
Hej Jag skulle vilja installera lite olika windows spel i xubuntu men jag undrar om demon tools fungera i wine? Vill helst slippa släpa runt på mina cd-skivor (har bärbar). mvh Jonas
Re: Demon Tools i wine?
Enklast är nog att montera ISO filen i Ubuntus filsystem som vanligt, och sen länka in katalogen i Wines filträd. (går ju även att montera dirket i ~/.wine, men då jag automonterar CDn så går jag direkt på 2an nedan)
Gissar att det finns något enklare sätt, men de få gånger jag gjort det så har jag typ:
1. Montarat ison i /mnt
2 mount --bind /mnt ~/.wine/XXXXX
Går säkert att göra via GUI på nåt vis, dock inget jag har nån koll på.
Gissar att det finns något enklare sätt, men de få gånger jag gjort det så har jag typ:
1. Montarat ison i /mnt
2 mount --bind /mnt ~/.wine/XXXXX
Går säkert att göra via GUI på nåt vis, dock inget jag har nån koll på.
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det finns ett utmärkt GUI till det hela som heter AcetoneISO och finns att hämta på http://www.getdeb.net.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Själv skulle jag montera ison tex i mnt med kommandot.
vill man vill ha in flera ison skulle jag skapa en spelmapp med ett antal undermappar och sen kopiera allt från mnt till rätt mapp.
efter det gör du om proceduren med ny iso till mnt (glöm inte avmontera först bara) med kommandot
därefter kan du ju köra filer från mappen med den "uppackade" ison.
Kod: Markera allt
sudo mount filnamn.iso -o loop /mnt
efter det gör du om proceduren med ny iso till mnt (glöm inte avmontera först bara) med kommandot
Kod: Markera allt
umount /mnt
Själv högerklickar jag på en iso i fil gnomes filhanterare och väljer öppna med Arkivmonterare...
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Perfekt att du sa detLundberg skrev:Själv högerklickar jag på en iso i fil gnomes filhanterare och väljer öppna med Arkivmonterare...

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE