Skandiabanken plug in Firefox
Skandiabanken plug in Firefox
Gjorde idag äntligen slag i saken att försöka mig på att komma åt Skandiabanken via Ubuntu (9.04 64 bitars), det sket sig dock direkt när jag klickade att jag ville beställa en engångskod och sedan tryckte "Nästa". Då säger Firefox att jag saknar en insticksmodul, men FF hittar ingen passande när den söker. Någon som vet vilken modul det är, så jag kan köra in den manuellt?
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Skandiabanken plug in Firefox
När det gäller engångskod och kodkort så fungerar det utmärkt för min del och Skandiabanken.
Vet inte om det är java eller något liknande som behövs?
Gör så att du går in i Pakethanteraren Synaptic (System/Administration) och sök på "ubuntu-restricted-extras".
Genom att installera denna så får du stöd för diverse saker. Starta sen om Firefox och försök igen.
Är det BankID som efterfrågas så går jag bet då jag kör 64-bitars Ubuntu. Kör man med 32-bitars så är det Lars länk som gäller.
Vet inte om det är java eller något liknande som behövs?
Gör så att du går in i Pakethanteraren Synaptic (System/Administration) och sök på "ubuntu-restricted-extras".
Genom att installera denna så får du stöd för diverse saker. Starta sen om Firefox och försök igen.
Är det BankID som efterfrågas så går jag bet då jag kör 64-bitars Ubuntu. Kör man med 32-bitars så är det Lars länk som gäller.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Tack för era svar. Jag har redan "restricted-extras" installerat, så det borde inte vara ett problem. Installerade Sun Java igår, men när jag kör "about:plugins" står det IcedTea på de flesta ställen och inte Sun någonstans, kan detta ställa till det hela? Eller är den insticksmodul som saknas helt enkelt själva Nexus personal? Jag har inte hämtat den eftersom jag trodde jag hade andra fel när jag inte kom längre. Ursäkta om frågeställningen blir lite korkad.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Om du har installera Suns Java kan du lika gärna avinstallera paketet icedtea6-plugin (det görs enklast från system -> administration -> synaptic).
Skandiabanken har numera två olika inloggningsförfaranden. Om du väljer BankID-modellen krävs Nexus Personal, i annat fall krävs inga extra tillägg till Firefox (förrutom ett personligt certifikat).
Skandiabanken har numera två olika inloggningsförfaranden. Om du väljer BankID-modellen krävs Nexus Personal, i annat fall krävs inga extra tillägg till Firefox (förrutom ett personligt certifikat).
Jag får tacka så här långt. Nu har jag fått in Nexus och inget verkar saknas för Firefox längre. Skandiabanken säger också att jag nu har ett installerat Bank-Id. Problemet är att det fortfarande inte går att logga in.
När jag skriver in mitt nyss skapade lösenord får jag bara upp en ruta som säger att jag inte satt något kort i kortläsaren (som jag ju inte har) eller också saknas filer med e-legitimationer "Referens: 10033"
Jag har alltså kommit lite längre, men inte ända fram skulle man kunna säga, så ytterligare tips emottages tacksamt.
När jag skriver in mitt nyss skapade lösenord får jag bara upp en ruta som säger att jag inte satt något kort i kortläsaren (som jag ju inte har) eller också saknas filer med e-legitimationer "Referens: 10033"
Jag har alltså kommit lite längre, men inte ända fram skulle man kunna säga, så ytterligare tips emottages tacksamt.