Codec Paket!
Codec Paket!
Nån som känner till något riktigt bra codec paket som tar de flesta video och ljudformat, typ K-Lite till Windows? Det vore skönt att kunna spela upp rubbet på en och samma spelare.
Vad är då K-Lite?
http://www.free-codecs.com/download/K_L ... c_Pack.htm
Finns det något liknande codec paket (helst med spelare) till Ubuntu?
Vad är då K-Lite?
http://www.free-codecs.com/download/K_L ... c_Pack.htm
Finns det något liknande codec paket (helst med spelare) till Ubuntu?
SV: Codec Paket!
Hej!
Alltså inte 100% men ganska många:
TMPGEncoder motsv. i linux = Avidemux, mencoder, transcode
Som sagt, inte 100 pro.
Alltså inte 100% men ganska många:
TMPGEncoder motsv. i linux = Avidemux, mencoder, transcode
Som sagt, inte 100 pro.

Tack för tipset! 
Jag är ännu rätt så grön på Ubuntu så varje tips uppskattas.

Jag är ännu rätt så grön på Ubuntu så varje tips uppskattas.
duger inte VLC
inte stött på något än som den inte klarat O.o
videolan.org

videolan.org
Vi kör med VLC tills vidare. 
Annars brukar jag föredra K-Lite och KMplayer framför VLC när jag använder Windows. Men VLC är också väldigt bra (det skall erkännas).

Annars brukar jag föredra K-Lite och KMplayer framför VLC när jag använder Windows. Men VLC är också väldigt bra (det skall erkännas).
När jag kör film med vlc så klarar inte den undertexterna. dom lever ett eget liv. I totem fungerar det perfekt, förutom att när jag installerade codecpaketet från automatix så är texten väldigt liten. Det går inte att göra större.
Det tycks vara lite olika för olika spelare har jag märkt. En film som funkar bra i K-Lite funkar sämre i VLC. Nästa film jag testar funkar konstigt nog bättre i VLC trots samma format. Detsamma gäller undertexter och ljud. Ibland blir man inte klok på fenomenet eftersom det inte finns nån logik i varför det gör så. Det blir i slutändan att man får chansa på en spelare helt enkelt.
Hmmmm
Jag kör gärna VLC i Ubuntu, men jag skulle inte ha något emot om någon kunde få för sig att konvertera K-Lite.
Hmmmm
Jag kör gärna VLC i Ubuntu, men jag skulle inte ha något emot om någon kunde få för sig att konvertera K-Lite.

testat Mplayer ? kanske också kan vara nåt för dig, personligen föredrag jag VLC men känner väldigt många som favoriserar Mplayer, så är ju värt ett försök 

Jag skall testa Mplayer. Tack för tipset.