VNC klient [löst]

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
hippiedippie
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

VNC klient [löst]

Inlägg av hippiedippie »

(Fjärrbordsvisaren går under fliken internet i ubuntu, så därför tar jag upp det här:)

Sedan en tid tillbaka har fjärrbordsvisaren som jag använder strulat. När man startar den är det bara en stor grå ruta över hela skärmen, inga knappar eller någonting annat syns. Tips på hur man kan få det att fungera igen? Kan man ominstallera? (Har testat lägg till/ta bort, men det verkar inte riktigt fungera som en ominstallation)

Eller har ni tips på några andra VNC-klienter som fungerar smidigt? Kräver ingen större säkerhet då jag bara använder programmet inom nätverket, bakom brandvägg.

[edit]
googlade lite och fann en lösning. Någon pratade om att upplösningen var för stor eller något. Men i vart fall skrev jag

Kod: Markera allt

vinagre 192.168.x.x
i terminalen. Upplösningen återställdes samt att programmet fungerar som innan =)
Senast redigerad av 2 hippiedippie, redigerad totalt 11 gång.
Användarvisningsbild
RicchiH
Kontakt:

Re: VNC klient

Inlägg av RicchiH »

Inställningsfilerna ligger troligen kvar även om du tar bort det med lägg till / ta bort.
dessa ligger troligen under din /home som en dold fil.
nån kan säkert fylla på mer info här.
hippiedippie
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: VNC klient

Inlägg av hippiedippie »

Har även misstänkt det, att filerna är kvar. nackdelen är att jag inte har en aning om vad mappen heter (om man skulle få för sig att råka ta bort den)
Det finns inget sätt att verkligen TA BORT ett program? utan att det lämnar kvar en mapp med inställningar?
Användarvisningsbild
RicchiH
Kontakt:

Re: VNC klient [löst]

Inlägg av RicchiH »

Man skall kunna ta bort ett program och alla dess inställninar via terminalen med kommandot

Kod: Markera allt

sudo apt-get --purge remove "programnamn"
Skriv svar

Återgå till "Internet"