hej alla! jag har försökt en gång tidigare men tänker nu ge forumet en ny chans. I mIn bärbara acer dator har jag ett grafikkort av typen
ati mobility radeon x1300. Problemet är att jag inte lyckas hitta några vettiga drivrutiner som fungerar. (de som blev installerade vid installation fungerar men jag skulle vilja plocka ut mer ur min dator.) Har ni någon lösning så snälla skicka den!
ATI DRIVRUTIN
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: ATI DRIVRUTIN
Tyvärr så supportar inte ati dessa kort längre. Gäller alla ati-kort som börjar på x.
Detta gäller inte bara Ubuntu utan även i Windows. Min bror har ett ati x1900 och det är kört både i Ubuntu och i Windows 7 som kom till efter ati:s avknoppning av korten.
Det enda man kan försöka med är den öppna drivrutinen, tror den heter noveau?
Är dock inte så bra än utan ser mer till att man har rätt upplösning på skärmen.
Detta gäller inte bara Ubuntu utan även i Windows. Min bror har ett ati x1900 och det är kört både i Ubuntu och i Windows 7 som kom till efter ati:s avknoppning av korten.
Det enda man kan försöka med är den öppna drivrutinen, tror den heter noveau?
Är dock inte så bra än utan ser mer till att man har rätt upplösning på skärmen.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Re: ATI DRIVRUTIN
Ok. Jag får då tacka... Synd! I vista löste jag probemet genom att använda mobillity modder som moddar om grafikdrivrutiner till stationära datorer till bärbara..
lbs76