Nu har jag sålt min själ helt...
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Nu har jag sålt min själ helt...
Jag googlar. Jag köpte en HTC Hero med Android, kopplat till Google. Nu bytte jag till Google's DNS-servrar...
Orwell kunde varken förutse att storebror skulle vara ett företag eller att vi skulle ge efter för honom med ett leende på läpparna och en touch-mobil i näven...
Orwell kunde varken förutse att storebror skulle vara ett företag eller att vi skulle ge efter för honom med ett leende på läpparna och en touch-mobil i näven...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: Nu har jag sålt min själ helt...
Du kollar kanske på youtube också, använder någon nättjänst någonstans, o.s.v... men.. det finns inget egenvärde i att inte göra det eller att vara anti-google. I alla fall inte förrän man inser vilken kontroll de får/har och vad all infon eventuellt används till.
Oavsett fall är google bara ett tillfälligt fenomen i ett historiskt sammanhang, ungefär som MS och allt annat. Sett från det perspektivet är det bara att luta sig tilbaka, rulla något bra och slappna av. Och under tiden kan man göra motstånd genom att välja alternativen eller genom att välja bort de bitar som inte behagar en, samt, i de fall det låter sig göras - skapa egna.
Oavsett fall är google bara ett tillfälligt fenomen i ett historiskt sammanhang, ungefär som MS och allt annat. Sett från det perspektivet är det bara att luta sig tilbaka, rulla något bra och slappna av. Och under tiden kan man göra motstånd genom att välja alternativen eller genom att välja bort de bitar som inte behagar en, samt, i de fall det låter sig göras - skapa egna.
- farmfield
- Kontakt:
Tillfälliga fenomen, som romarriket t.ex, har ju en tendens att bara vara tillfälliga sett efteråt och ur ett då historiskt perspektiv, hehe... Men säger inte emot, bara kommenterar... 

-
Vadå: "rulla något bra och slappna av". !?
Ta en djup fundering på vad du skriver eyerouge......JISSES...
- farmfield
- Kontakt:
ROTFLMAO
Det där missade jag, helt... xD
Det där missade jag, helt... xD
-
- Kontakt:
Hej Lindis, och välkommen till forumetLindis_x_x skrev:Vadå: "rulla något bra och slappna av". !?

(Visste du förresten att "x" etc ofta används av straight-edge folk på nätet för att markera just deras starigh-edge-ighet?)
Tack för ditt påpekande över mitt kanske klumpiga uttryck.
Kan nu i efterhand rationalisera det där ifall någon skulle ha problem med vad som godtyckligt klassas som droger (jmf. hampa med alkohol etc), så, here it goes för alla som eventuellt menar att jag skulle bryta mot någon form av lag eller forumregel:
Ponera att jag såg att farmfield hade en cigg i munnen på avatarbilden. Föreställ dig sedan att jag ville lämna ett lite mer "personligt" svar till honom och återkoppla svaret till något han/hon verkar uppskatta (röka), och att jag även råkar känna till vilken effekt rökning (om man inte röker väldigt märkliga grejer) har på ens blodcirkulation, puls m.m. Helt plötsligt är en koppling till rökning av nomral hemmarullad tobak helt plausibel och detta verkar nästan lika trovärdigt som andra tolkningar av vad som avsågs. Speciellt nu när miljödebatten är het och man kan tänka sig att hemmarullat skulle kunna vara miljövänligare än fabriksdito

Saved the day.
Yei for me.
- farmfield
- Kontakt:
Jag rullar iof inte själv men visst katten är det avslappnande med en tagg och en kopp java... 
Sen är debatten om droger en annan sak men dubbelmoralen är total - säger en som är uppväxt med 'Hasch-boken' (när jag gick högstadiet) där man kunde läsa att tydliga tecken på haschmissbruk var irritation och morgontrötthet, alltså samma symptom som 15-årighet i allmänhet... xD

Sen är debatten om droger en annan sak men dubbelmoralen är total - säger en som är uppväxt med 'Hasch-boken' (när jag gick högstadiet) där man kunde läsa att tydliga tecken på haschmissbruk var irritation och morgontrötthet, alltså samma symptom som 15-årighet i allmänhet... xD
Tur att det finns folk som inte ger efter.farmfield skrev:Orwell kunde varken förutse att storebror skulle vara ett företag eller att vi skulle ge efter för honom med ett leende på läpparna och en touch-mobil i näven...
Google har några tjänster. Vad är storebror över det?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Om man har goda kunskaper kring masoniska symboler, så ser man ganska lätt, att logotypen Google använder sig utav, är ett öga, precis som logo typen för tex, Nvidia.Hund skrev:Google har några tjänster. Vad är storebror över det?
http://iloapp.elva.se/blog/blog?ShowFil ... 045484.jpg
http://developer.download.nvidia.com/co ... a_logo.jpg
Där har du tjänster och produkter av företag i storebror anda, och som du ser finns det konsumenter som säljer sin själ med ett leende på läpparna.
Och NVIDIA är "avundsjuka" på svenska. Ska jag vara avundsjuk på storebror eller dom som använder storebror för att spela spel?Suave skrev:Om man har goda kunskaper kring masoniska symboler, så ser man ganska lätt, att logotypen Google använder sig utav, är ett öga, precis som logo typen för tex, Nvidia.Hund skrev:Google har några tjänster. Vad är storebror över det?
http://iloapp.elva.se/blog/blog?ShowFil ... 045484.jpg
http://developer.download.nvidia.com/co ... a_logo.jpg
Där har du tjänster och produkter av företag i storebror anda, och som du ser finns det konsumenter som säljer sin själ med ett leende på läpparna.
Avundsjuka är enligt min mening ett negativt ord, och vissa köper det. Du bör för all del vara opåverkad av negativa krafter, och vara positiv istället.
Valet är ditt.
Valet är ditt.
Har men en så negativ syn på allt förstår jag varför storebror finns och folihattar som skapar konspirationstrådar om det på forum.Suave skrev:Avundsjuka är enligt min mening ett negativt ord, och vissa köper det. Du bör för all del vara opåverkad av negativa krafter, och vara positiv istället.
Valet är ditt.

Avundsjuka behöver inte vara något negativt, när min vän uppgraderade sin dator (Köpte inte ny) för lite över 13.000 kr blev jag väldigt avundsjuk och velade ju självklart ha dom komponenterna han köpte, mkt kanske berodde på att jag hjälpte honom med att välja ut dom.

Edit:
Jag trodde att tråden var fylld med en sumblim ironi, men så är inte fallet kanske?
Jag förstår att försvarmekanismen träder in, och att ingen ubuntunist vid namn suave, ska minsann komma här och förändra din världsbild. Nåja, den som söker finner.Hund skrev: Edit:
Jag trodde att tråden var fylld med en sumblim ironi, men så är inte fallet kanske?
Jag är ironisk i det jag skriver (Utom delen om avundsjukan), jag har lite svårt att ta det på allvar bara. Men du får gärna komma med lite fakta om på vilket vis Google gör vårat liv surt.
Varför valde du att använda Googles DNS-servrar? De verkar inte direkt vara snabbare än min ISP's. Det enda positiva jag kan se är att deras dns-servrar är väldigt lätta att komma ihåg om nu ens ISP skulle trasa sönder sina DNS-servrar själv. 

ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Jag förstår mycket väl att du var ironisk i ditt inlägg, men det var inget jag tog hänsyn till. Det är ju inte där allvaret liggerHund skrev:Jag är ironisk i det jag skriver (Utom delen om avundsjukan), jag har lite svårt att ta det på allvar bara. Men du får gärna komma med lite fakta om på vilket vis Google gör vårat liv surt.

http://masterplanthemovie.com/ (master plan about the power of google)
- farmfield
- Kontakt:
Tanken är ju att storebror 'ser dig' - och det finns ingen som tittar så mycket på dig som Google...Hund skrev:Har men en så negativ syn på allt förstår jag varför storebror finns och folihattar som skapar konspirationstrådar om det på forum.
...och så sublim var väl inte ironin utan istället helt öppen, hehe...Hund skrev:Jag trodde att tråden var fylld med en sumblim ironi, men så är inte fallet kanske?
Det viktiga i det här, och det gäller såväl Google som FRA-lagen och övervakningskamerorna i London, är att den data som samlas in och analyseras ju görs av datorer och med matematik och att man antingen söker extremt specifik information om en utvald person (snattare i köpcentra i London) eller vill se mönster hos grupper/i regioner (Googles kartläggning) och att när det väl kommer till kritan så är det ju inte riktigt så integritetskränkande som man kan tro...
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Googles vd, Eric Schmidt, uppger i en intervju att hederliga människor inte borde oroa sig om privatlivet på internet.
- Har du någonting du vill dölja så borde du kanske inte syssla med det du försöker dölja, säger Eric Schmidt.
http://www.idg.se/2.1085/1.276816/googl ... rivatlivet
Så regimkritiker i Kina och homosexuella i Iran ska sluta syssla med sin verksamhet?
- Har du någonting du vill dölja så borde du kanske inte syssla med det du försöker dölja, säger Eric Schmidt.
http://www.idg.se/2.1085/1.276816/googl ... rivatlivet
Så regimkritiker i Kina och homosexuella i Iran ska sluta syssla med sin verksamhet?
- farmfield
- Kontakt:
Det var ju när servrarna här strulade som jag bytte, annars har jag inget skäl alls...dmz skrev:Varför valde du att använda Googles DNS-servrar? De verkar inte direkt vara snabbare än min ISP's. Det enda positiva jag kan se är att deras dns-servrar är väldigt lätta att komma ihåg om nu ens ISP skulle trasa sönder sina DNS-servrar själv.