Karmictrubbel: Firefox, WebbTV och OneSwarm [LÖST]

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
buskerika
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Karmictrubbel: Firefox, WebbTV och OneSwarm [LÖST]

Inlägg av buskerika »

Efter att ha nyinstallerat 9.10 kan jag inte längre se webbTV (inkl YouTube), får bara en svart ruta. Har installerat en massa Flashspelare i FF (klickade på aktivera på samtliga eftersom jag inte förstår skillnaden), jag vet egentligen inte vilka tillägg som överhuvudtaget behövs eller om det är något i datorn som behöver en ny drivrutin?

Överhuvudtaget känns Firefox segare och tar väldigt mycket kraft så vilka tillägg BÖR man ha och vilka kan man skippa? Kanske har jag för många som krockar med varandra?

Har dessutom fått problem med OneSwarm; de meddelanden jag skickar kommer inte fram till mina anslutna vänner! Kan det också vara ett tillägg i FF som saknas?

Oerhört tacksam för svar, har en hel lista med Karmicproblem som jag ska sprida ut här på forumet....
Senast redigerad av 1 buskerika, redigerad totalt 7 gånger.
Användarvisningsbild
buskerika
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Karmictrubbel: Firefox, WebbTV och OneSwarm

Inlägg av buskerika »

Har till slut fått det att funka genom många installationer av diverse lib*grejer. En del hade jag redan gjort via Synaptics men när jag följde guiden jag hittade http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=766683 (mycket bra!) och gjorde det i terminalen så installerades det utan problem fast det redan hade borde varit installerat.? Lite lär man sig men ändå känner jag mig mer okunnig nu ???

Hur som helst, det funkar!!
Skriv svar

Återgå till "Internet"