Pink Panther har undersökt Ubuntu 9.10 på djupet. Jag kan inte klaga på något. Jag har installerat Ubuntu 9.10 med Wubi i min Windowsdator. Hur lyckad din installation av Ubuntu/Wubi beror naturligtvis på vilken utrustning/hårdvara du har din dator. Men när det gäller Wubi är det viktigt att du arbetar med lite systemunderhåll av Windows operativsystem. Där defrag är den viktigaste åtgärden. Men när du ändå är igång kan du lika bra rensa ut gamla temp filer och annat skräp. En register rensning är inte fel innan du kör defrag. I mitt fall var det så att jag har en bra brandvägg i min Windows dator som är bra. Eller ( ? )

. Jag fick stänga av den helt hållet. Brandväggen vägrade släppa igenom wubi.exe/Ubuntu installationsfil. Men det rörde sig bara om en kort stund jag var blottad under nerladdningen av Ubuntus filer. Men för de allra flesta användare skall det funka utan problem. Jag är mycket nöjd, har perfekt bild, ljud och film och har en positiv upplevelse av Ubuntu 9.10. Men det är också så att jag brukar vänta minst en månad innan jag uppgraderar eller utför en nyinstallation av en ny upplaga av Ubuntu eller Wubi.
Saker du kan göra efter en installation av Ubuntu/Wubi 9.10.
Du använder dig av terminalen.
Kod: Markera allt
sudo aptitude -y install ubuntu-restricted-extras
sudo aptitude install flashplugin-nonfree-extrasound
Medibuntu förråden. ( du fortsätter i terminalen ).
sudo wget http://www.medibuntu.org/sources.list.d/$(lsb_release -cs).list --output-document=/etc/apt/sources.list.d/medibuntu.list && sudo apt-get -q update && sudo apt-get --yes -q --allow-unauthenticated install medibuntu-keyring && sudo apt-get -q update
sudo aptitude -y install libdvdcss2 libdvdread4
sudo aptitude -y install sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin
sudo aptitude -y install rar p7zip-full unace unzip
_______________________________________________________________________________________
Källa:
http://en.tecnodatum.com/things-to-do-a ... untu-9-10/
Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah