Flashplayer stänger ner Firefox [LÖST]

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Kekke
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Flashplayer stänger ner Firefox [LÖST]

Inlägg av Kekke »

Jag har uppgraderat till 9.10 och även uppgraderat till den senaste Kernel-kärnan 2.6.31-15-generic. Jag tror att problemet började med uppgraderingen av Kernel-kärnan.
Mitt problem är att när jag tittar på t ex svtplay och klickar på fullskärmsläge så stängs Firefox ner helt och hållet. Har upptäckt att om jag i inställningarna för Flashplayer avaktiverar maskinvaruaccelerationen så går det bra att köra i fullskärmsläge. Denna bugg måste troligen ha kommit med uppgraderingen av Kernel-kärnan.
Version av Flashplayer: Shockwave Flash 10.0 r32
Version av Firefox: 3.5.5
Är det någon mer som har fått detta problem efter uppgraderingen? Är det någon som har en lösning på problemet?
/Kenneth
Senast redigerad av 1 Kekke, redigerad totalt 1 gånger.
swm
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Flashplayer stänger ner Firefox

Inlägg av swm »

Exakt samma problem, dock köra jag "bara" 9.04 och kernel 2.6.28-16.21 så jag tror problemet är unikt för din kernel.
Någon som kan mer om det här kanske kan bidra med tips.
Kekke
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Flashplayer stänger ner Firefox

Inlägg av Kekke »

Har efter lite mer trixande upptäckt att jag har fått tillbaka en äldre drivrutin för mitt grafikkort Nvidia GeForce GT220.
Jag hade före Kernel-uppdateringen den senaste versionen av Nvidias drivrutin, hämtad från deras hemsida, version 190.42.
Vid kernel-uppdateringen fick jag inte igång det grafiska gränssnittet men med denna länk http://ubuntu.se/forum/showthread.php?t=6837 fick jag igång det grafiska gränssnittet igen. Men som jag nu har upptäckt så fick jag en äldre drivrutin Nvidia-185.
Nu har jag återigen installerat drivrutinen från Nvidias hemsida och fått tillbaka version 190.42 och allt fungerar perfekt igen med aktiverad maskinvaruaccelaration i Flashplayer och jag kan även aktivera Extra display-effekter.
Vad jag förstår så finns ännu inte den senaste Nvidia-drivrutinen i pakethanteraren. Är det någon som vet status på detta?
Vid uppdateringen av Nvidia-drivrutinen har jag använt denna guide http://andrei.envisioningtech.net/2009/ ... 220-linux/
::)
Skriv svar

Återgå till "Internet"