Tips på bärbar dator

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
axel112

Tips på bärbar dator

Inlägg av axel112 »

Hej på er!

Har fått i uppdrag att kika lite på bärbart. Skärmstorlek 12" eller mindre. Någon som har lite tips på bra maskin som ubuntu fixar?
JonasJh

Re: Tips på bärbar dator

Inlägg av JonasJh »

axel112 skrev:Hej på er!

Har fått i uppdrag att kika lite på bärbart. Skärmstorlek 12" eller mindre. Någon som har lite tips på bra maskin som ubuntu fixar?
mhm, har inga specifika tips egentligen men http://www.ggsdata.se har ju bra datorer för ubuntu (förinstallerat dessutom) du kanske visste detta redan antar ja...:)
Open Source Terrorist
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Tackar!

Nä, de hade jag inte koll på. Jag tänkte mera på specifika modeller som någon har erfarenhet av. Men jag tar en titt där och ser vad jag hittar.
Recordable
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Recordable »

"Skärmstorlek 12" eller mindre." Verkar litet litet. Men ska det vara så smått kanske du ska kolla på en EEE PC, eller vad den senaste minibärbara datorn heter.
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Recordable skrev:"Skärmstorlek 12" eller mindre." Verkar litet litet. Men ska det vara så smått kanske du ska kolla på en EEE PC, eller vad den senaste minibärbara datorn heter.
Skärmen behöver inte vara jätteliten, men den ska vara lätt och inte för stor. ;) Man vill ju alltid både ha kakan och äta den.
Användarvisningsbild
whac
Kontakt:

Inlägg av whac »

Den här kanske: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=488731 lagom många " och med vridbar skärm. :)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"