Hej!
Jag tycker mycket om möjligheten att spela in scener och clip med nya VLC. Men i inspelningen finns inte undertexter med. Jag har mekkat lite med inställningar men inte lyckats och inte heller hittat någon lösning på nätet. Går det att göra?
Hälsningar Håkan
VLC inspelning med subtitles?
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: VLC inspelning med subtitles?
Inte testat och visste inte att det var nytt heller - har väl gått i flera år? *missat säkert något här* Det kan bero på overlay inställningar och annat meck med videosetupen i ditt progg. Testa med olika, någon borde fungera.
Annars kan du åstadkomma det du vill med >> http://fixounet.free.fr/avidemux/download.html ...riktigt enkelt också. I alla fall så fungerade det för mig,
Annars kan du åstadkomma det du vill med >> http://fixounet.free.fr/avidemux/download.html ...riktigt enkelt också. I alla fall så fungerade det för mig,
- nih
Hej!
Jag har nog inte uttryckt mig riktigt klart. Det jag vill använda är record-funktionen i VLC, alltså rippa en scen ur en komersiell DVD film och få med undertexterna. Du har säkert rätt att det handlar om overlayer och strömmar, men jag har inte kunnat hitta en inställning så att jag får med undertexterna.
Om jag fattat rätt är väl Avidemux mera för att redigera eget filmmaterial och det är inte det jag är ute efter - skulle väl också bli problem med kopieringsskydd?
OBS, jag är inte ute efter något olagligt. Citaträtten ger vad jag förstår rätt att ta ett clip ur en film om källan anges.
Hälsningar Håkan
Jag har nog inte uttryckt mig riktigt klart. Det jag vill använda är record-funktionen i VLC, alltså rippa en scen ur en komersiell DVD film och få med undertexterna. Du har säkert rätt att det handlar om overlayer och strömmar, men jag har inte kunnat hitta en inställning så att jag får med undertexterna.
Om jag fattat rätt är väl Avidemux mera för att redigera eget filmmaterial och det är inte det jag är ute efter - skulle väl också bli problem med kopieringsskydd?
OBS, jag är inte ute efter något olagligt. Citaträtten ger vad jag förstår rätt att ta ett clip ur en film om källan anges.
Hälsningar Håkan
HandBrake fixar DVD rippar med subs.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- nih
Tack för tipset, skall testa
Hälsningar Håkan
Hälsningar Håkan