Hej,
Jag gjorde en uppgradering alldeles nyss via uppdateringshanteraren och det funkar sidådär kan man säga. Jag är tvungen att logga in efter att jag har startat datorn i vad man kalla terminalläge. Sen får jag skriva startx och allt startar som det ska. Sen efter ett tag kommer splash screenen fram och det sedvanliga inloggningsljudet. Nån som känner igen problemet? Uppdaterade till senaste NVidia drivisarna 190.xx.xx nånting. Ser ut att funka det också. Nu vill jag bara få till den automatiska inloggningen så jag slipper skriva mitt username och lösen vid det så kallade terminalläget.
//Tobbe
Har lyckats med att installera 9.10 men...
- TobbeT
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Har lyckats med att installera 9.10 men...
GGS-Data Elite, 5200+ 4GB RAM Ubuntu 11.04 64-bitars, 2x500GB HD
- Katt
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Re: Har lyckats med att installera 9.10 men...
Kolla filen /etc/inittab och se om följande rad finns: id:5:initdefault: och att det inte står en annan siffra där som t.ex. 3. Ändra annars till 5.
Det är inte lätt när det är svårt!
- TobbeT
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Har lyckats med att installera 9.10 men...
Hej,
Finns ingen sån fil...sen en annan sak. Jag har fått dubletter av mina andra diskar. Kollade i fstab men där ser det ok ut. Hur får jag bort dom?

//Tobbe
Finns ingen sån fil...sen en annan sak. Jag har fått dubletter av mina andra diskar. Kollade i fstab men där ser det ok ut. Hur får jag bort dom?

//Tobbe
GGS-Data Elite, 5200+ 4GB RAM Ubuntu 11.04 64-bitars, 2x500GB HD