Nödvändiga uppdateringar?[LÖST]

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Bowie65
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Nödvändiga uppdateringar?[LÖST]

Inlägg av Bowie65 »

Hej.

Har systemet inställt på att hämta hem alla viktiga, samt rekommenderade uppdateringar.
Det kommer en eller massa olika filer som skall laddas ner.
Vad de gör vet man inte men antar att systemet behöver dessa filer.
Då följer jag rådet och hämtar filerna.

Frågan är:
Alla dessa uppdateringar som skickas ut, är de specifika för min Xubntu installation eller får jag även alla filer till de program som jag inte har installerat?
Ligger det en massa säkerhets/rekommenderade uppdateringar i min burk och skvalpar omkring utan ett syfte?

Blir skit förbannad. Någon ligist brände ner Torslanda högstadie skola i natt. J---la slödder ungar. >:( >:( >:(

Skall vi göra ett stort bål på torget med loose jeans, mobiler, spelstationer och gitarr hero, som verdergällning? >:D >:D

Nä. det skulle vara att sjunka riktigt lågt.

Bowie
Senast redigerad av 1 Bowie65, redigerad totalt 15 gånger.
Användarvisningsbild
Luxwarp
Kontakt:

Re: Nödvändiga uppdateringar?

Inlägg av Luxwarp »

Uppdateringarna som kommer är för det du har installerat. installerar du pidgin och det kommer en uppdatering där så skickar dom ut att du kan uppdatera det istället för att behöva ta bort det och installera nytt från synaptic som blir uppdaterat automatiskt på servrarna.
--------------------------------------
Luxwarp (fd. Zifilion / MMCarlsson)

IT Consultant and Web developer.

Check out my blog about Ubuntu, development, tips, tech and all my projects over at https://codeiolo.org
Bowie65

Re: Nödvändiga uppdateringar?[LÖST]

Inlägg av Bowie65 »

Hej Stampe.
Tack för informationen. Bra att bara det jag har installerat, blir uppdaterat. Inte en massa annat jox.

Ha det så gött.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"