Jupp, jag blir sur när någon uttrycker sina egna erfarenheter som en övervägande sanning gällandes 'alla'. Du har fel men presenterar det som om alla har det så. Och hur är strul med Firefox ett problem med Ubuntu?mrfab skrev:Oj en negativ åsikt samla hela gemenskapen och sparka på den jäveln lol!!
Det finns ingen anledning att sudo apt get nånting som normalanvändare. Normalanvändare installerar inte ens sina OS själv. Även detta är alltså missledande. Jag hatar personligen terminalen och anser inte att en normalanvändare ens skall öppna den. Sett till mina kunder m.fl. så behöver dom inte det heller eftersom man ju installerar program från programcentralen.mrfab skrev:Farmfield det handlar inte om den mentala biten det är bra mycket krångligare med sudo-apt-get än dubbelklick så e bara men dom grafiska programmen blir mer och mer vanliga och det gör det mycket lättare
Förklara då hur du tänkte när du uttryckte dig som om endast 17 inte haft problem när det finns ett ton användare som aldrig ens behöver support för Ubuntu? Som det ju står i artikeln - I ett supportforum, tror du dom flesta är här för att dom har problem eller för att dom inte har det?mrfab skrev:Varför inte håna kritikers matematikkunskap Hur är din egentligen 23=100% 18=? 5=?
Och vadå 'grattis'? Är du sur för att det är fler som röstat att dom inte haft problem än tvärtom? Jag förstår inte hur du menar.
Men du skriver inte kritiskt, du antyder rena felaktigheter, tonen är trollandes och dina inlägg tillför ingenting annat än eventuella missuppfattningar.mrfab skrev:Kritik behöver inte vara negativt och man måste inte vara överens om allting livet går vidare ändå!
Vad är ditt syfte med inlägget?
Nej, det är inte 'sköj' längre - jag hoppades gemenskapen/forumet skulle slippa mer sånt här meningslöst trams & svammel faktiskt. Jag finner som sagt dina kommentarer här som fullkomligt meningslösa och din ton rakt av som trollande.mrfab skrev:Många här har ju en väldigt förutfattad mening om andra operativ vilket jag har svårt att förstå skillnaden för mig är enkel windows/mac är girigburkar därför stör jag mig på dom inte på deras operativ utan på deras kundpolicy ,undrar när lampan ska tändas över Gates huvud att ta betalt för updates!
Inga hårda känslor folks man kan vara av olika åsikter bara (men visst e de sköj när de hettar till lite
Ang. hårdvaruproblem i övrigt i diskussionen Ubuntu kontra Windows så är det enklast att korta ner det till frågan om hur man installerar Windows på en maskin med t.ex. ARM eller PPC-processor - vilket ju inte går. Så ställ inte kravet att Ubuntu skall fungera med all hårdvara utan problem och om det inte gör det så sågar man operativsystemet - för det är som sagt bara trams & svammel - och vi skulle väl bort ifrån det?