I dag installerade jag 9.1. Nu stannar den med texten GRUB, alltså inga alternativ. vad göra? insstalera om?
jag har kollat skivan och den var felfri.
Uppstart fastnar på GRUB [LÖST]
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Nu är Ubuntu 9.10 ute för nedladdning
Du kan testa att installera grub igen. Vill tro att det alternativet finns på liveCD:n.hassez skrev:I dag installerade jag 9.1. Nu stannar den med texten GRUB, alltså inga alternativ. vad göra? insstalera om?
jag har kollat skivan och den var felfri.
Re: Uppstart fastnar på GRUB
Jag provade att instalera om, men grub låste sig fortfarande på samma sätt.
Då installerade jag 9,04 också och då fick jag en ny grub och kunde starta 9,1 därifrån.
Jag valde alternativ ett, installera sida vid sida då försvann xp som jag behöver för mitt cadprogram.
nästa steg var att installera om allt, formatera hårddisken och skapa nya partioner. därefter installerade jag xp och sen 9,1
och efter det funkar grub som det ska.
Då installerade jag 9,04 också och då fick jag en ny grub och kunde starta 9,1 därifrån.
Jag valde alternativ ett, installera sida vid sida då försvann xp som jag behöver för mitt cadprogram.
nästa steg var att installera om allt, formatera hårddisken och skapa nya partioner. därefter installerade jag xp och sen 9,1
och efter det funkar grub som det ska.
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Uppstart fastnar på GRUB
Det var skönt att se, att allt löste sig för dig. Till slut.
Däremot är det trist, att du skulle behöva jobba så hårt, för att få saker och ting att fungera.
Förunderliga är datateknikens vägar. . . Nu hoppas jag, att allt skall löpa på till det bästa för dig.
Tukken
Däremot är det trist, att du skulle behöva jobba så hårt, för att få saker och ting att fungera.
Förunderliga är datateknikens vägar. . . Nu hoppas jag, att allt skall löpa på till det bästa för dig.
Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.