Markör/muspekare som hoppar vid klick

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
interbastian
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Markör/muspekare som hoppar vid klick

Inlägg av interbastian »

Hej, jag har sedan väldigt länge upplevt (då och då) att markören eller muspekaren hoppar nedåt i websidan när jag ska klicka på en länk.

Detta är förstås väldigt störigt, det kan också få till följd att jag klickar på länkar jag inte önskar.

Vad kan detta bero på och hur får jag det att sluta?
Användarvisningsbild
khelben1979

Re: Markör/muspekare som hoppar vid klick

Inlägg av khelben1979 »

Har du kollat under själva musen för att se om den behövs göras ren? Optiken kan vara igendammad alternativt att musmattan behövs göras rent också.

Annars om det har med operativsystemet att göra, så kan det ha med att du kör med långsamma opensource drivrutiner för grafiken, kanske? (har ingen erfarenhet av det själv) Tanka ner snabbare drivrutiner från grafiktillverkarens webbsida och följ instruktionerna i sådana fall. Återkom om du behöver support.
interbastian
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Markör/muspekare som hoppar vid klick

Inlägg av interbastian »

khelben1979 skrev:Har du kollat under själva musen för att se om den behövs göras ren? Optiken kan vara igendammad alternativt att musmattan behövs göras rent också.
Ja, detta är testat utan resultat.
Däremot har jag upptäckt att problemet upphör om jag kopplar om till vänstermus, alltså går in på mus under inställningar och anger att jag är vänsterhänt.
Tester andra inställningar där (som högerhänt) och återkommer med resultaten av mitt experiment.
Skriv svar

Återgå till "Internet"