Hej, jag har sedan väldigt länge upplevt (då och då) att markören eller muspekaren hoppar nedåt i websidan när jag ska klicka på en länk.
Detta är förstås väldigt störigt, det kan också få till följd att jag klickar på länkar jag inte önskar.
Vad kan detta bero på och hur får jag det att sluta?
Markör/muspekare som hoppar vid klick
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- khelben1979
Re: Markör/muspekare som hoppar vid klick
Har du kollat under själva musen för att se om den behövs göras ren? Optiken kan vara igendammad alternativt att musmattan behövs göras rent också.
Annars om det har med operativsystemet att göra, så kan det ha med att du kör med långsamma opensource drivrutiner för grafiken, kanske? (har ingen erfarenhet av det själv) Tanka ner snabbare drivrutiner från grafiktillverkarens webbsida och följ instruktionerna i sådana fall. Återkom om du behöver support.
Annars om det har med operativsystemet att göra, så kan det ha med att du kör med långsamma opensource drivrutiner för grafiken, kanske? (har ingen erfarenhet av det själv) Tanka ner snabbare drivrutiner från grafiktillverkarens webbsida och följ instruktionerna i sådana fall. Återkom om du behöver support.
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Markör/muspekare som hoppar vid klick
Ja, detta är testat utan resultat.khelben1979 skrev:Har du kollat under själva musen för att se om den behövs göras ren? Optiken kan vara igendammad alternativt att musmattan behövs göras rent också.
Däremot har jag upptäckt att problemet upphör om jag kopplar om till vänstermus, alltså går in på mus under inställningar och anger att jag är vänsterhänt.
Tester andra inställningar där (som högerhänt) och återkommer med resultaten av mitt experiment.