UNR 9.10 is the shit
UNR 9.10 is the shit
Jag har precis installerat Ubuntu Netbook Remix 9.10 och är mycket nöjd med utseendet på Skrivbordet! Det nya utseendet på UNR slår det gamla med hästlängder, bara så att ni vet! Ubuntu Netbook Remix 9.10 is the shit. Jag rekommenderar att ni som använder en äldre version av UNR tar en titt på UNR 9.10. Så här ska ett gränssnitt se ut, Ubuntu! Det här är första gången jag blir lite imponerad av Ubuntus utseende.
Re: UNR 9.10 is the shit
Ingen nyhet så jag flytter det hit. Ska testa den jag med och se vad som är nytt, aldrig gillat det GUI dom haft tidigare.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Nej, gamla GUI:t var inte alls snyggt, men nya ser ut som det ska på en netbook. Jag vet iofs inte om jag kommer att köra med netbook-temat, men det ser iaf så bra ut att det gott och väl går att använda på en netbook.Hund skrev:Ingen nyhet så jag flytter det hit. Ska testa den jag med och se vad som är nytt, aldrig gillat det GUI dom haft tidigare.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jag gillar också nya guit, men det är lite synd att man inte har kvar alla mappar och usb-minne i en lista till höger.
Men tänk på en sak, om ni har kört betan och uppgraderar er framåt. I Jaunty, och i Karmic fram till skarpa versionen, så fanns desktop-switcher, vilken man använda för att växla mellan unr-guit och vanliga ubuntu desktop. Men desktop-switcher orsakade tydligen en del problem, och var inte helt optimalt i sin design, så nu är den bortagen pch jag kan inte växla tillbaka till unr-guit utan lite bök oc hdet har jag inte haft tid med än, men inte säker på att jag vill heller. Compiz funkar fint
Läs mer på https://launchpad.net/bugs/443298
En annan sak som jag vill minnas att jag läst nånstans, UNR är inte längre optimerat för Atom. Tydligen gav det väldigt liten vinst och skapa det mer bök med att kompilera massa paketå grejer, kommer inte ihåg exakt.
Men tänk på en sak, om ni har kört betan och uppgraderar er framåt. I Jaunty, och i Karmic fram till skarpa versionen, så fanns desktop-switcher, vilken man använda för att växla mellan unr-guit och vanliga ubuntu desktop. Men desktop-switcher orsakade tydligen en del problem, och var inte helt optimalt i sin design, så nu är den bortagen pch jag kan inte växla tillbaka till unr-guit utan lite bök oc hdet har jag inte haft tid med än, men inte säker på att jag vill heller. Compiz funkar fint

Läs mer på https://launchpad.net/bugs/443298
En annan sak som jag vill minnas att jag läst nånstans, UNR är inte längre optimerat för Atom. Tydligen gav det väldigt liten vinst och skapa det mer bök med att kompilera massa paketå grejer, kommer inte ihåg exakt.
Jaha, vad betyder det i praktiken tro? Skulle UNR 9.04 tom vara bättre på en netbook med Atom-processor?Cadryc skrev:En annan sak som jag vill minnas att jag läst nånstans, UNR är inte längre optimerat för Atom. Tydligen gav det väldigt liten vinst och skapa det mer bök med att kompilera massa paketå grejer, kommer inte ihåg exakt.
- Cadryc
Dom två jämförs här http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... book&num=1
Jaha, se där. Det står ju att det är värt en uppgradering, men jag tyckte inte att värden såg så mycket bättre ut i 9.10 än i 9.04, men, men jag slängde bara en hastig blick på graferna.Cadryc skrev:Dom två jämförs här http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... book&num=1
- Cadryc
Om inte annat så får man bättre drivrutin till intelgrafiken, och så man välja krypterad hemmapp. Krypterad hemmapp krångla lite förr så alternativet var borttaget i Jaunty om jag minns rätt, men nu är den tillbaka. Funkar bra för mig