rtorrent problem
rtorrent problem
kör rtorrent på min Ubuntu 9.04 server, har funkat klockrent fram tills igår. inga torrenter startas, om jag kör "rtorrent torrentnamn.torrent" så får jag detta fel msg "Could not create download, the input is not a valid torrent" har testat på flera olika filer..
Re: rtorrent problem
Prova att ta bort/flytta din ~/.rtorrent.rc (har jag för mig att den heter)
Efter 1 år med rtorrent har jag precis gått över till Deluge 1.1.9 som är helt KANON! Jag tycker att rtorrent inte sköts tillräckligt väl längre, t ex avspeglar inte HOW-TO'n de allra senate ändringarna i programmet. Deluige har dessutom oändligt fler inställningsmöjligheter, samt att man köra det som en daemon och koppla upp sig från en annan dator på minst tre olika vis.
PS. Till yttermeravisso klarade Deluge av att forsätta på halvfärdiga torrents från rtorrent!
PS. Till yttermeravisso klarade Deluge av att forsätta på halvfärdiga torrents från rtorrent!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
har löst problemet.. verkar som firefox sabbar filerna, testade att ta hem dom via wget i terminalen istället och då funkade det klockrent, har nu installerat Google Chrome istället så problemet löst.. Tack för svaren iaf