När jag ser på film på svt.se är alltid ljudet osynkat, vad beror detta på och hur fixar man det?
Sen så har jag problem med att starta filmer också, när den ska börja spela upp film så visas ofta bara en bråkdels-sekund, sen börjar den om och försöker starta upp den igen. Ibland kan den behöva många tiotals försök innan den startar på riktigt, går detta att fixa?
Problem med ljud och start av filmer med mplayer i firefox
SV: Problem med ljud och start av filmer med mplayer i firefox
Har du samma problem med t.ex. vlc?
Om du inte testat; ta hem vlc via synaptic omedelbums och prova.
Mplayer fungerar inte bra för mig i Edgy; medan den fungerade perfekt i Dapper. Och jag har inte orkat kompilera om den utan kör med vlc istället som fungerar perfekt.
Gällande ljudsynk-problem i mplayer har jag för mig att du kan trycka på + el - för att justera detta.
Om du inte testat; ta hem vlc via synaptic omedelbums och prova.

Mplayer fungerar inte bra för mig i Edgy; medan den fungerade perfekt i Dapper. Och jag har inte orkat kompilera om den utan kör med vlc istället som fungerar perfekt.
Gällande ljudsynk-problem i mplayer har jag för mig att du kan trycka på + el - för att justera detta.
fast det är i firefox mplayer inte fungerar klockrent, där är väl vlc inte nåt alternativ, eller?
ljudsynkningstrixet(+-) funkar inte i firefox heller.
ljudsynkningstrixet(+-) funkar inte i firefox heller.
Nu har det löst sig, delvis iaf, blev en liten fusklagning.
Filmerna började starta utan problem efter att jag uppgraderade till firefox2. och ljudet är numera synkat eftersom jag väljer att se på svt:s klipp i Realplayer-format(fortfarande med Mplayerplugin dock)
Är det nån som vet hur man får ljudet synkat i wmw-klipp så är jag fortfarande idel öra.
Filmerna började starta utan problem efter att jag uppgraderade till firefox2. och ljudet är numera synkat eftersom jag väljer att se på svt:s klipp i Realplayer-format(fortfarande med Mplayerplugin dock)
Är det nån som vet hur man får ljudet synkat i wmw-klipp så är jag fortfarande idel öra.