Har precis uppgraderat till 9.10 och stöter på en väldig massa problem. För det första krashade compiz, och det verkar som alla inställningar med den. Mina tangentbordsgenvägar och effekter är helt borta. Emerald temat har även det fallit bort och nu ändras temat vid i princip varje ny boot. Cairodocken som jag har agerar jättekonstigt och vill alltid lägga sig överst. Boot tiden är längre och program startar segare. Firefox går segare än normalt och startar som en liten prick på skrivbordet(?)
Så här fortsätter problemen. Jag trodde att 9.10 skulle fungera stabilt med de flesta programmen. Vad är det som har blivit så fel? Ska jag helt enkelt göra en ren installation, tror ni det skulle lösa problemet?
Mycket problem med 9.10
- philip5
- HC-IRCare
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Re: Mycket problem med 9.10
För egen del gör jag alltid helt ny och ren ominstallation vid varje ny release för att undvika problem av den här typen. I teorin ska det ju bara vara att uppgradera men i praktiken tycker jag det aldrig är så enkelt. Ofta ligger det kvar gamla inställningar som inte funkar lika bra med nyare versioner av program och inställningar som ska anpassa sig själva från gamla blir ibland ett udda hopkop.
Varför du får dina fel får du nog felsöka vart och ett för sig eller backa upp dina viktiga data och ominstallera. Det sista brukar gå fortare.
Varför du får dina fel får du nog felsöka vart och ett för sig eller backa upp dina viktiga data och ominstallera. Det sista brukar gå fortare.
-------------------------------------------------------------
Min PPA för Ubuntu: http://launchpad.net/~philip5
Twitter: http://twitter.com/philip_johnsson
IRC: Philip5 @ freenode.net #ubuntu-se #kubuntu-se
Min PPA för Ubuntu: http://launchpad.net/~philip5
Twitter: http://twitter.com/philip_johnsson
IRC: Philip5 @ freenode.net #ubuntu-se #kubuntu-se
Gör nog som sagt det senare, hoppas allting funkar då 

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det verkar som om många av dom som har problem har uppgraderat, det verkar vara något färre bland dom som gjort en nyinstalltion. Det är många stora förändringar mellan jaunty och karmic, förmodligen därför det är så många som får problem.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kolla om du aktiverat drivrutiner till grafikkort. Det borde kanske funnits ett varningsmeddelande att man var tvungen att aktivera dem igen efter uppgradering.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
Jag gjorde en nyinstallation av 9.10.
Allt har hittils fungerat mycket bättre än tidigare.
Allt har hittils fungerat mycket bättre än tidigare.
Jag fick också problem med Compiz, så illa att hela datorn frös och det gick inte att göra nåt!Flaps skrev:Har precis uppgraderat till 9.10 och stöter på en väldig massa problem. För det första krashade compiz, och det verkar som alla inställningar med den. Mina tangentbordsgenvägar och effekter är helt borta. Emerald temat har även det fallit bort och nu ändras temat vid i princip varje ny boot. Cairodocken som jag har agerar jättekonstigt och vill alltid lägga sig överst. Boot tiden är längre och program startar segare. Firefox går segare än normalt och startar som en liten prick på skrivbordet(?)
Så här fortsätter problemen. Jag trodde att 9.10 skulle fungera stabilt med de flesta programmen. Vad är det som har blivit så fel? Ska jag helt enkelt göra en ren installation, tror ni det skulle lösa problemet?
Det som återstod var att lägga 9.10:n på nytt... tur att jag hade säkerhetskopierat allt inför uppgraderingen.
Så var försiktiga med Compiz-effekterna!