Lösenord

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Lösenord

Inlägg av HakanS »

janneber skrev:Men jag ska iallafall nämna för mina kompisar och bekanta att unbuntu kan man inte räkna med att det alltid går att använda, tråkigt tycker jag.
Nej, det går inte alltid att använda systemet om man inte kommer ihåg sitt lösenord. Men det är ju det som är styrkan med ubuntu; Att man måste ange administratörslösenordet för att kunna göra systemändringar.
janneber skrev:Nu har jag suttit hela kvällen och provat alla tips från er, och nu ger jag upp med ubuntu, det är tråkigt för jag skulle gärna vilja använda det.
Det är ju bara att installera om systemet om du nu verkligen vill använda ubuntu.
eakron
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Lösenord

Inlägg av eakron »

Du tar bort det genom att installera Windows eller vad du nu ska byta tillbaka till. När Windows formaterar om hårddisken försvinner allt som fanns där innan.

Och nej, det går inte att förvänta sig att något man inte betalat för ska fungera perfekt. Det fungerar för de flesta, men inte alla. Och många måste fixa lite själva med det. Nu kan du ju köpa en WIndows-licens för 3500kr, fast för det priset kan jag garantera att någon Linuxguru i närheten av där du bor skulle komma förbi och fixa allt. Det eller så kan du köpa support från Canonical så fixar dem det åt dig. Men något som funkar för alla och är fullständigt gratis, det får vi nog vänta rätt länge på :)
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"