Så mycket bättre än Windows 7!

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
gcarlbark
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Så mycket bättre än Windows 7!

Inlägg av gcarlbark »

Jag är ny på forumet och tillika ganska ny Ubuntu användare. Helt nyligen köpte jag en Samsung n140 med Windows 7 Starter Edition förinstallerat. Jag blev mycket besviken på det ganska fula och framförallt långsamma systemet. På min stationära dator har jag sedan en tid Ubuntu bara som reservsystem då jag inte lyckats synkronisera med min mobiltelefon. Nu såg jag att Ubuntu finns för minidatorer - installerade det och upplever en underbar skillnad. Det fungerar helt problemfritt, är oerhört snyggt och snabbt! Jag kommer verkligen rekommendera alla jag känner med minidatorer att uppgradera till Ubuntu Notebook Remix!
Användarvisningsbild
Hyptony
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Så mycket bättre än Windows 7!

Inlägg av Hyptony »

vilken handdator har du? jag har en Palm IV som jag vill installera linux på men vet inte hur. Hur ska jag installera Linux på den?
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
gcarlbark

Inlägg av gcarlbark »

Hyptony skrev:vilken handdator har du? jag har en Palm IV som jag vill installera linux på men vet inte hur. Hur ska jag installera Linux på den?
När jag skrev minidator menade jag inte handdator, men det är lätt att missförstå. Min Samsung n140 är en minidator med en 10 tums skärm. Min HTC Touch Pro är en mobiltelefon/handdator - jag känner inte till något Linux system som går att installera på en sådan.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

gcarlbark skrev:
Hyptony skrev:vilken handdator har du? jag har en Palm IV som jag vill installera linux på men vet inte hur. Hur ska jag installera Linux på den?
När jag skrev minidator menade jag inte handdator, men det är lätt att missförstå. Min Samsung n140 är en minidator med en 10 tums skärm. Min HTC Touch Pro är en mobiltelefon/handdator - jag känner inte till något Linux system som går att installera på en sådan.
HTC Hero är en av många smartphones som kör Linux som standard. :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Mark
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Mark »

Kul att du tycker Ubuntu var ett bättre val :) Jag har inte varit helt nöjd med Ubuntu förens denna release (9.10), samt att det har tagit ett tag att lära sig fixa saker om det går fel. Tyvärr han jag köpa en MacBook unibody OCH en iPhone innan 9.10. Har en ganska seg gammal reserv-laptop som inte har något bateri för att hålla mig uppdaterad om vad som händer med ubuntu.

En dag, då är det 100% Ubuntu/Linux som gäller. Både på luren (Android) och laptopen. Det är helt klart värt det idag.
Bild
mrfab
AVREGISTRERAD
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av mrfab »

Finns bra saker
Finns dåliga saker

När man tex stoppar i usb kabeln är det underbart att skrivaren skriver ut sidan (efter tillverkarens lovade hastigheter) via plug-n play 2 millioner noll till windows xp där du!

men gillar man att fördjupa sig i underground workarounds i ett par veckor skapa partioner på hdd för drivers a då e ubuntu valet eller hur!!!

O0
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

mrfab skrev:Finns bra saker
Finns dåliga saker

När man tex stoppar i usb kabeln är det underbart att skrivaren skriver ut sidan (efter tillverkarens lovade hastigheter) via plug-n play 2 millioner noll till windows xp där du!

men gillar man att fördjupa sig i underground workarounds i ett par veckor skapa partioner på hdd för drivers a då e ubuntu valet eller hur!!!

O0
Det är ju en väldigt stor fördel med Ubuntu, du stoppar in skrivaren och den bara fungerar (Med undantag för vissa modeller). I Windows är det tyvärr inte lika enkelt.

Att använda Gparted är varken tidskrävande eller avancerat.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
eakron

Inlägg av eakron »

Jag har inte kvar drivrutinskivan till min skrivare, de få ggrna jag bootar in i XP spammas jag av "Lägg till drivrutiner" (den visar fönstret 3 ggr varje gång jag startar Windows). Om jag surfar runt lite skulle jag säkert kunna hitta drivrutinerna på nätet. Men varför skulle jag, med Ubuntu funkade skrivaren direkt =)
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"