Två dåliga "förbättringar" i Firefox? [LÖST]

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Två dåliga "förbättringar" i Firefox? [LÖST]

Inlägg av ubot »

Jag har märkt två nya saker med Firefox i Ubuntu 9.10. Jag tycker det är sämre än förut. Är det en bugg eller ska det vara så här?

1. Firefox kommer inte ihåg mina sidor från sist jag använde webbläsaren. I Ubuntu 9.04 startade Firefox alltid med samma sidor uppe som jag visade när jag stängde ner webbläsaren.
2. Alt+VänsterPil fungerar inte längre för mig när jag ska backa i webbläsaren.

Är jag helt ute och cyklar eller vad är det här?
Senast redigerad av 1 ubot, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Två dåliga "förbättringar" i Firefox?

Inlägg av TweekiE »

Fråga nummer ett kan du lösa genom att kolla start sid inställningarna , i firefox inställningar :P
ubot

Inlägg av ubot »

95monye skrev:Fråga nummer ett kan du lösa genom att kolla start sid inställningarna , i firefox inställningar :P
Ah, tack! Det kanske jag ställde in i Firefox i Ubuntu 9.04 också, men har isf glömt det. Trodde det var default.

Hur är det med punkt 2 då? Har ni andra samma problem med att "backa" i Firefox med Alt+VänsterPil?
Användarvisningsbild
BadOmen

Inlägg av BadOmen »

ubot skrev:
95monye skrev:Fråga nummer ett kan du lösa genom att kolla start sid inställningarna , i firefox inställningar :P
Ah, tack! Det kanske jag ställde in i Firefox i Ubuntu 9.04 också, men har isf glömt det. Trodde det var default.

Hur är det med punkt 2 då? Har ni andra samma problem med att "backa" i Firefox med Alt+VänsterPil?
Jag kan använda Alt + vänster/höger pil. Firefox 3.5.4 kör jag, tror inte att jag har gjort nåt efter installationen av 9.10.
Betygsätt din Hårdvara och underlätta inköp av ny för andra:http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewforum.php?f=138
Ubuntu-se forsknings team, här.
Min Ubuntu blogg som funkar som en stor post-it lapp för mig http://attminnas.blogspot.com/
ubot

Inlägg av ubot »

BadOmen skrev:
ubot skrev:

Jag kan använda Alt + vänster/höger pil. Firefox 3.5.4 kör jag, tror inte att jag har gjort nåt efter installationen av 9.10.
Nej, vänta nu! Jag har ju ställt in i Keyboard Shortcuts att Alt+vänsterPil ska byta låt i Rhythmbox. Det är säkert felet. Jag har iofs för mig att jag hade den inställningen i Ubuntu 9.04 också, men, men.

Edit:

Ja, nu fungerar Alt+VänsterPil i Firefox igen. Tack för hjälpen.
Skriv svar

Återgå till "Internet"